Min HP PC tænder af sig selv !!
Fra : Tommy

Dato : 10-04-02 21:37

Hej

Jeg er den heldige ejer af en HP VL 350Mhz pc.
Der er blot lige et lille problem med den.
Den tænder af sig selv kl. 00.00 hver nat ! og det er sku ret surt at skal

og slukke på stikkontakten fordi "dyret" vil tænde.
Jeg har prøvet at sætte uret til fx. 23.59, og slukke for den, og vupti...

tænder den af sig selv efter 1 min. - mærkeligt -
Jeg har ikke kunne finde noget i bios'en som skulle gøre dette, har i nogle
forslag ?

Mvh.
Tommy

Fra : [5250] Jens

Dato : 10-04-02 21:43

Tommy wrote:
> Jeg har ikke kunne finde noget i bios'en som skulle gøre dette, har i nogle
> forslag ?

Ja, under Power Management i nogle bios'er er der en "Alarm" option som
svarer til en vækkeurs-funktion.
Den må være stillet til at vågne kl 24 som du jo har opdaget.

Fra : Peter T.

Dato : 11-04-02 16:29

"[5250] Jens" <greylion@gmx.net> wrote in news:3CB4A3E4.3030705@gmx.net:

> Ja, under Power Management i nogle bios'er er der en "Alarm" option
> som svarer til en vækkeurs-funktion.
> Den må være stillet til at vågne kl 24 som du jo har opdaget.

Jeg har faktisk lidt det omvendte problem. Hvis jeg indstiller bios til at
tænde kl 7 hver morgen, skal jeg vælge shutdown, når jeg lukker win2000 ned
inden jeg suser til køjs. Hibernater jeg maskinen, starter den ikke op.
Hvorfor lige det?

Det kunne ellers være rart at stå op til Stan Getz og Jõaõ Gilberto hver
morgen. :)

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Leony

Dato : 12-04-02 08:46

"Peter T." <n@d.a> skrev i en meddelelse

> [...]
ned
> inden jeg suser til køjs. Hibernater jeg maskinen, starter den ikke op.

Et gæt kunne være at BIOS ikke kan vække den fra hibernate, men kun fra en
ren off tilstand.
Hvorfor slukker du den ikke bare, så sparer du også lidt strøm og slid.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Peter T.

Dato : 12-04-02 18:54

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in

> Et gæt kunne være at BIOS ikke kan vække den fra hibernate, men kun
> fra en ren off tilstand.

Det er netop min tanke. Men det lyder mærkeligt.

> Hvorfor slukker du den ikke bare, så sparer du også lidt strøm og
> slid.

Fy! Nu forveksler du hibernate med standby. Med hibernate gemmer pcen
hele indholdet i hukommelsen ud på en stor fil, hvorefter den kan slukkes.
Standby er blot en powersave-funktion, som jeg ellers ikke ved meget om.

Fra : Leony

Dato : 13-04-02 13:18

> Fy! Nu forveksler du hibernate med standby. Med hibernate gemmer pcen
> hele indholdet i hukommelsen ud på en stor fil, hvorefter den kan slukkes.
> Standby er blot en powersave-funktion, som jeg ellers ikke ved meget om.

Fy! Nu forveksler du vist hukommelsen med harddisken.
Alt hvad du lægger i hukommelsen (RAM) bliver slettet når du slukker
computeren.
Gemmer du det derimod på harddisken, bliver det gemt i tid og evighed -
næsten.

Jeg er ked af forvekslingen, det er det der sker når man ikke bruger
funktionerne selv.
Har aldrig helt forstået fordelen ved hibernate, er det hvis man er for
doven til at gemme sit regneark og har en for stor harddisk at man bruger
hibernate

Fra : Peter T.

Dato : 13-04-02 18:57

> Jeg er ked af forvekslingen, det er det der sker når man ikke bruger
> funktionerne selv.

Jeg glemte en fed og understreget smiley efter 'fy'. Min fejl. :)

> Har aldrig helt forstået fordelen ved hibernate, er det hvis man er
> for doven til at gemme sit regneark og har en for stor harddisk at man
> bruger hibernate

Du kan have adskellige programmer til at køre, mens du hibernater pcen.
Når du tænder pcen igen, fortsætter den bare hvor den slap fra. :) Det gør
bla. at opstart af feks. win2000 bliver til en superhurtig fornøjelse, da
man jo ikke starter pcen op på den traditionelle måde med at læse drivere
og andet godt ind, da det jo allerede ligger i image-filen (som jo er et
spejlbillede af din hukommelse).

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-04-02 21:47

> Jeg har ikke kunne finde noget i bios'en som skulle gøre dette, har i
nogle
> forslag ?

Kig igen....

- Martin

Fra : Ove Kristensen

Dato : 10-04-02 23:05

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> skrev i en meddelelse
> nogle

Hvis du ikke har et program der starter den op på et eller nogle givet
tidspunkter, er mit bud, at når du tænder for et eller andet, måske bare en
lampe, så giver den en "puls" lige nok til at få en PC til at starte op, jeg
har selv prøvet det med en lampe som var på samme stikkontakt som PCén, og
det hjalp først da jeg flyttede lampen til en anden kontakt.

Med venlig hilsen
OveK.