Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
topskat ??
Fra : Beowulf

Dato : 10-04-02 20:55

Hvor meget skal man tjene for at
man er nået over grænsen til topskat??
Beowulf

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 10-04-02 21:27

"Beowulf" skrev:

> Hvor meget skal man tjene for at
> man er nået over grænsen til topskat??

Hvis du tjener 1 kr. mere end 313.407 kr. i 2002 betaler du topskat.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Såfremt bedækningen af hoppen sker ved, at en hingst bedækker hoppen
naturligt, er det Told- og Skattestyrelsens vurdering, at ydelserne er

Fra : Jonathan Stein

Dato : 11-04-02 22:00

Kenn Gerdes wrote:

> Hvis du tjener 1 kr. mere end 313.407 kr. i 2002 betaler du topskat.

http://www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?mode=2&o_id=133799&ov_id=200068
siger godt nok 285.200 kr.
I øvrigt betaler men kun topskat af beløbet over grænsen. Hvis man
tjener 285.201 kr, betaler man altså kun topskat af 1 kr. (Det har der
tidligere været lidt misforståelser omkring i gruppen).

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 11-04-02 22:08

"Jonathan Stein" skrev:

> http://www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?mode=2&o_id=133799&ov_id=200068
> siger godt nok 285.200 kr.

Det håber jeg da :) - det skal tages højde for 9 % AMB- og SP-bidrag. De
285.200 kr. er efter betaling af bidragene.

> I øvrigt betaler men kun topskat af beløbet over grænsen.

Så sandt som det er sagt.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Jonathan Stein

Dato : 11-04-02 23:04

Kenn Gerdes wrote:

> Det håber jeg da :) - det skal tages højde for 9 % AMB- og SP-bidrag. De
> 285.200 kr. er efter betaling af bidragene.

Nå sådan, - der plejer heller ikke at komme forkerte tal fra dig. Men man kan
jo komme til at betale topskat af indtægt, som man ikke betaler AMB og SP af.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 11-04-02 23:08

"Jonathan Stein" skrev:

> Men man kan
> jo komme til at betale topskat af indtægt, som man ikke betaler AMB og SP
af.

Det er rigtigt. Det danske skattesystem er sgu ikke nemt :(

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes