cookie
Fra : Bjørn

Dato : 10-04-02 20:28

Hej NG

Min cookie fungerer ikke.....den lader til at skrive til cookien, men vil
ikke aflæse den ?? Er der noget specielt man skal være opmærksom på ?

SKRIVCOOKIE.ASP
<% If not session("valid-login") > 0 then Response.Redirect("login.asp") %>
hovedsiden</a></p>
<%
Response.Cookies("test")("brugernavn") = "asad"
Response.Cookies("test")("passsword") = "asdasd"
Response.Cookies("test").Expires = Date+365
%>

LAESCOOKIE.ASP
<%
strNavn = Request.Cookies("test")("brugernavn")
strPassword = Request.Cookies("test")("password")
Response.Write "<p>Hej " & strNavn
Response.Write "<p>Din interesse er " & strPassword
%>

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-04-02 20:33

"Bjørn" <asasd@asfdads.dk> wrote in message
> Min cookie fungerer ikke.....den lader til at skrive til cookien, men vil
> ikke aflæse den ?? Er der noget specielt man skal være opmærksom på ?

Du skal selvfølgelig have cookies slået til i browseren.

> Response.Cookies("test")("brugernavn") = "asad"
> Response.Cookies("test")("passsword") = "asdasd"
> Response.Cookies("test").Expires = Date+365

Har du prøvet at udskrive Cookien her? Altså:

Response.Write( Request.Cookies("test") )

--
Jakob Andersen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 10-04-02 22:01

Jakob Andersen wrote in news:a92422$2kvg$1@news.cybercity.dk:

> "Bjørn" <asasd@asfdads.dk> wrote in message
>
> Du skal selvfølgelig have cookies slået til i browseren.

> Har du prøvet at udskrive Cookien her? Altså:
>
> Response.Write( Request.Cookies("test") )

men så er det jo ikke en "rigtig" cookie, der læses - men kun den cookie,
som serveren _tror_ den lige har sat. Man kan ikke sætte og læse en http-
cookie i samme request. Klienten skal jo spørge om noget nyt - dvs lave
et nyt request imod serveren - før man kan læse, hvilke cookies der
ligger klar.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-04-02 22:19

"Jesper Stocholm" <spam200204@stocholm.dk> wrote in message
> men så er det jo ikke en "rigtig" cookie, der læses - men kun den cookie,
> som serveren _tror_ den lige har sat. Man kan ikke sætte og læse en http-
> cookie i samme request.

Godt ord igen, men "debuggingwise" er det værd at prøve eftersom man kan
skyde sig ind på hvor i processen det går galt.

--
Jakob Andersen

Fra : Steen Ulrick Madsen

Dato : 11-04-02 16:59

Hej Bjørn
Har du husket en:
<% Response.Buffer = true %>
<head>
Inden headeren starter?
Som du kan se, skal den stå het øverst på siden.
Den skal med i begge script

Mvh Steen

Fra : LrsN

Dato : 12-04-02 06:54

> ikke aflæse den ?? Er der noget specielt man skal være opmærksom på ?
<cut>

Du kan prøve at sætte din browser til at prompte for alle indkomne cookies.
På den måde finder du klart og tydeligt ud af om serveren faktisk sætter
cookien ude hos klienten.
Den aktuelle cookie kan også valideres med javascript. Tjek:
http://www.netkontoret.dk/jscookies.htm

En ting man måske skal være opmærksom på kunne også være den gode gamle
refresh-problematik: Hvis du forespørger på den samme side igen og igen kan
det være at din browser mener at cache-versionen er god nok. Så selv om du
retter i koden og enabler / disabler cookien bliver data aldrig opdateret på
klienten... Og så kan det med cachen jo iøvrigt gå galt 2 gange i det script
du har som eksempel:
1) når cookien skrives til klienten
2) når cookien bliver leveret til serveren igen
refreshproblematikken kan fixes (de fleste gange) ved at bruge en skabelon
der minder om nedenstående exempel (virker ikke hvis du skal redirecte...):
<head>
</head>
<% ' MyAsp %>

mvh