hvilken bærbar kan anbefales?
Fra : Jan

Dato : 10-04-02 20:14

Jeg (=min kæreste) overvejer kraftigt at købe en bærbar
computer.

Mine krav er noget i denne retning:

minimum 400 Mhz
128 MB RAM
Grafikkort m/tv out
Netkort + modem
Gerne USB
5-10 GB Harddisk
CD-ROM, diskette
TFT 14"

Nogen som har et forslag til hvilken jeg skal gå efter? Og
hvor er det bedst/billigt at købe en bærbar?
Vi gik først efter en "billig" brugt, men de er ret dyre
også, så det bliver nok en helt ny, da min kærste kan købe
den momsfrit.
Prisen skulle helst ikke overstige 9.000 (uden moms)
(=11.000 kr. inkl. moms).

Jeg håber at der er nogen som kan give mig nogle gode bud.
Evt. hvad en brugt, der opfylder ovennævnte spec, burde
koste.

Mvh

Jan

Fra : Jimme Sørensen

Dato : 10-04-02 20:52

Prøv at gå ind på www.edbpriser.dk og vælg computere og herefter bærbare.
Skriv så 11.000 ved max. pris

Fra : Peter T.

Dato : 10-04-02 22:50

"Jan" <jma73@hotmail.comNOSPAM> wrote in news:a922uq$rhs$1@sunsite.dk:

> Nogen som har et forslag til hvilken jeg skal gå efter? Og
> hvor er det bedst/billigt at købe en bærbar?
> Vi gik først efter en "billig" brugt, men de er ret dyre

Har du givet www.qxl.dk en chance? Jeg så ellers en ok laptop til billig
penge og auktionen slutter om under 24 timer.

Desuden kan jeg anbefale dig at tage et dvd-drev med i købet, når du
partout skal have tv-out.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Jimmy

Dato : 11-04-02 08:06

> Desuden kan jeg anbefale dig at tage et dvd-drev med i købet, når du
> partout skal have tv-out.

Ja, det vil jeg give dig ret i. Ellers er der ingen grund til at gå efter
tv-out.

I El-giganten har de en HP PIII med alt det du gerne vil have incl. DVD-drev
til 13.999,-

Ved godt det er lidt over det du sagde, men den er lækker, den virker, er
nem at sætte op, og efter hvad jeg kan se, så er den billig med alt det der
er i.

Syntes lige jeg ville gøre opmærksom på det.

Jimmy

Fra : Claus

Dato : 11-04-02 08:13

> Mine krav er noget i denne retning:
> minimum 400 Mhz
> 128 MB RAM
> Grafikkort m/tv out
> Netkort + modem
> Gerne USB
> 5-10 GB Harddisk
> CD-ROM, diskette
> TFT 14"

Beklager meget ikke at kunne bidrage med en løsning, men vil blot anbefale
dig at få fat i et grafikkort med egen RAM. Mange bærbare har shared RAM og
dét er altså noget f.. har skabt (har selv sådan én - Asus B1500 og der
er grafikkortet noget #"!"&!)

Claus

Fra : Jan

Dato : 12-04-02 16:46

"Claus" <claus@mssn.dk> wrote in message

> [...]
har shared RAM og
> dét er altså noget f.. har skabt (har selv sådan én -

RAMmen er måske ikke lige hurtigt? Altså RAM på et
grafikkort sammenlignet med alm. RAM.
Fandt en som dækker mine behov her:
http://www.higrade.dk/dansk/Notino3300_3400.htm
Men den har shared RAM, men hvis man sætter det til 32MB, må
det da hjælpe på det??

/Jan

Jan

Fra : Jimme Sørensen

Dato : 11-04-02 19:09

køb en sony vaio fx501 hos www.laptop4u.dk til 12.995
Der er et ati-mobility 8 mb grafikkort i