knitren på lydkort
Fra : _dentro_

Dato : 10-04-02 19:20

pis.... jeg har slået strømmen fra blæseren på grafikkortet (dejligt),
men da jeg skulle have kortet ud kom det til at skrabe lidt på
lydkortet tror jeg... når jeg afspiller lyd nu, knitrer lyden nemlig.
Ligesom et bål eller en plasticpose. Kan det skyldes da jeg tog
grfikkortet ud?

please sig det er noget andet :)

_dentro_

Fra : Devast8or

Dato : 10-04-02 20:59

Har du prøvet at kigge på lydkortet og se om du kan finde nogle voldsomme
ridser? Hvis du kan finde nogle kunne det godt være det. Hvis ikke der er
nogle ridser, ville jeg prøve mig frem med "de gængse metoder" først (nye
drivere, prøv dit hardware en efter en, lån et lydkort af en ven og ting i
den stil).

Held og lykke med at få det til at virke.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : _dentro_

Dato : 10-04-02 21:39

"Devast8or" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at kigge på lydkortet og se om du kan finde nogle
voldsomme
> ridser?

JA - ingen ridser

> [...]
(nye
> drivere, prøv dit hardware en efter en, lån et lydkort af en ven og

Hm... drivere..... det er et S3 Sonic Vibes... der findes ikke nye
drivere, men jeg kan da prøve at geninstallere dem jeg brugte før....
hm.... jeg kom i tanke om at ud over det med grafikkortet, tog jeg
også et ATM kort ud, men det kan vel ikke have indflydelse? ...eller
hvad?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-04-02 21:55

> hm.... jeg kom i tanke om at ud over det med grafikkortet, tog jeg
> også et ATM kort ud, men det kan vel ikke have indflydelse? ...eller
> hvad?

Jo skift af IRQ adresser...

Og sæt aldrig et lydkort op af et graffikkort... sæt det i det nederste PCI
slot

Fra : Devast8or

Dato : 10-04-02 23:30

ATM kort? Hvad er det?

Devast8or

Fra : [5250] Jens

Dato : 10-04-02 23:45

Devast8or wrote:
> ATM kort? Hvad er det?

Et netkort til ATM-netværk.
Asynconous Transfer Mode - har været meget populært blandt udbydere som
f.eks. TDC, der bruger ADSL modem'er med bl.a. ATM interface (RJ-45
stik). Et alternativ til Ethernet.