Ny HD i gammel pc
Fra : -Jens-

Dato : 10-04-02 19:19

Hej NG

Jeg har lige købt en ny harddisk: Maxtor D740X-6L 40GB ATA-133
Jeg kan ikke få den til at køre i min gamle pc med ASUS P2L97 motherboard.
Autodetection kan ikke finde den.
Jeg mener at den er sat som master, som den bør.

Er der en der har ideer til hvad der kan være galt?

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-02 19:32

"-Jens-" <jens.claudius@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige købt en ny harddisk: Maxtor D740X-6L 40GB ATA-133
[cut]
> Er der en der har ideer til hvad der kan være galt?

Dit bundkorts BIOS kan nok ikke læse harddisken, fordi den er for stor.
Hent denne:
http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/techsupport/TechnicalProcedures/24
023.html
Det er en DiskManager, der løser problemet.

/Chr

Fra : Martin S.

Dato : 10-04-02 19:36

> [...]
> Autodetection kan ikke finde den.
> Jeg mener at den er sat som master, som den bør.
>
> Er der en der har ideer til hvad der kan være galt?
Ja din bios kan ikke håndtere mere end 32 GB harddisk.
Dette kan du få i orden med en opdatering af bios.
her er direkte download link...
http://download.asus.com.tw/mb_dl_menu.asp?Status=31&l1=1&l2=2&l3=8&mid=5
vers. 1009 er den nyeste

Hvis du ikke ved hvordan du opdaterer bios, så se på support links på Asus´
hjemmeside
www.asus.com.tw

mvh. Martin S