Upload af 6 billed-filer + 1 PDF-dokument
Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 10-04-02 16:22

Jeg er begynder i forhold til at kode ASP og er i den forbindelse
ved at lave et site. Det er en Access-database-styret løsning,
hvor der indgår profiler/emner i et varekartotek.

Profilerne/emnerne opbygges ved brug af formularer... Og man kan
så senere ændre og/eller slette profilerne... Alt dette har jeg
100% styr på - og det fungerer ganske fint.

Mit problem opstår, idet der skal være mulighed for at tilknytte
6 billeder (af produktet) + 1 PDF-dokument (som yderligere
dokumentation for produktet) til hver af disse profiler.

Og når man sletter en profil, skal de tilhørende billede-filer +
pdf-dokument selvsagt også gerne slettes automatisk.

Hvordan gøres dette?

...Jeg har forstået, at der vist er en mulighed for at indsætte
filer (såvel billeder som PDF-dokumenter) direkte i Access
databasens felter (hvis disse er sat til at indeholde
OLE-objekter)... Hvordan gøres dette fra en formular og hvordan
henter man så billederne / pdf-dokumentet frem på en web-side
(hvor produktet præsenteres)??

Jeg håber meget på, at der er nogen, som vil/kan hjælpe mig!

På forhånd mange tak!

MVH
Lars Grove Mortensen

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-04-02 17:03

"Lars Grove Mortensen" <lars@grove-mortensen.dk> wrote in message
> Mit problem opstår, idet der skal være mulighed for at tilknytte
> 6 billeder (af produktet) + 1 PDF-dokument (som yderligere
> dokumentation for produktet) til hver af disse profiler.

Rent databasemæssigt gøres dette smartest ved at lave en samlingstabel der
samler et produktid med et billedid (Jeg går udfra at der ikke SKAL være 6
billeder af hvert produkt)

> Og når man sletter en profil, skal de tilhørende billede-filer +
> pdf-dokument selvsagt også gerne slettes automatisk.

Hvis du gør som jeg foreslår om lidt og nøjes med at gemme stierne i
databasen løber du blot stierne igennem og sletter filerne en efter en vha.
FileSystem objektet.

> ..Jeg har forstået, at der vist er en mulighed for at indsætte
> filer (såvel billeder som PDF-dokumenter) direkte i Access
> databasens felter (hvis disse er sat til at indeholde
> OLE-objekter)...

Da Access er filbaseret vil databasen blive alt for tung for serveren at
benytte hvis du lægger så meget data i den, derfor vil jeg anbefale dig at
nøjes med at lægge stien til filen i databasen.

> Hvordan gøres dette fra en formular og hvordan
> henter man så billederne / pdf-dokumentet frem på en web-side
> (hvor produktet præsenteres)??

Til dette skal man enten bruge en af de mange upload komponeneter
der findes, eller f.eks. denne klasse: <URL:
http://www.asp101.com/articles/jacob/scriptupload.asp> hvis dit webhotel
ikke har en uploadkomponent installeret.

Håber at du finder ud af det, ellers er du velkommen til at spørge igen.

--
Jakob Andersen