Auto refresh
Fra : Frank Cilius

Dato : 10-04-02 16:21

Hej NG

Jeg har brug for at refreshe brugerens side ved eksempelvis hver 14. dag -
alternativt blot hver gang man går ind på siden - nogen der ved hvordan det
gøres?

FC

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-04-02 16:57

"Frank Cilius" <fcil@mail.dk> wrote in message
> [...]
> alternativt blot hver gang man går ind på siden - nogen der ved hvordan

Hvad mener du? At du vil have undgå at siden bliver cachet mere end 14 dage?

Hvis dette er tilfældet så kan du bruge f.eks.:

<META HTTP-EQUIV="Expires" CONTENT="Wed, 24 Apr 2000 17:55:00 GMT">

Problemet med denne er at nogle browsere og proxy servere ignorerer denne,
så hvis du har mulighed for at bruge ASP, PHP eller CGI så kan du sende en
ægte HTTP header som gør det ønskede.

--
Jakob Andersen

Fra : Frank Cilius

Dato : 10-04-02 17:14

Ok - er der en anden måde at gøre det på? Det er fordi jeg gerne vil have
brugeren til at se det nye indhold (og ikke det cachede) når denne klikker
sig ind på en given side...

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-04-02 18:01

> Ok - er der en anden måde at gøre det på? Det er fordi jeg gerne vil have
> brugeren til at se det nye indhold (og ikke det cachede) når denne klikker
> sig ind på en given side...

Der findes også andre META tags der kan hjælpe dig til at indhold aldrig
bliver cachet[1]. Men her gælder det samme at proxies og nogle klienter ikke
respekterer dette så den eneste sikre løsning er at sende headerne vha.
f.eks. PHP, ASP eller CGI.

[1]:

--
Jakob Andersen

Fra : Frank Cilius

Dato : 11-04-02 14:43

> [1]:

Jeg er lidt usikker på dette; jeg har brug for at første gang brugeren
besøger siden caches tingene "normalt" men efterfølgende ved de(t) næste
besøg så refreshes eller lign. så brugerene kan se ændringerne på siden, men
billeder og andet "tungt" matieriale som ikke ændres hentes fra cachen.

Jeg har undersøgt muligheden for at lave dette serverside - og det er IKKE
muligt. Eventuel hjælp modtages med stor taknemlighed

FC

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-04-02 18:05

Wed, 10 Apr 2002 18:13:59 +0200, skrev "Frank Cilius"
<fcil@mail.dk>:

>Ok - er der en anden måde at gøre det på?

Hvis du har mulighed for noget serverside, som Jacob foreslog,
prøv at spørg i den dertil beregnede gruppe,
dk.edb.internet.serverside.*.

PS. Læs også gerne
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

med venlig hilsen