Skoleholder
Fra : Per Nielsen

Dato : 10-04-02 15:28

Er der nogen som har gode forslag til hvor man kan søge oplysninger om
skoleholder/lærer , da jeg har fundet en 3xtipoldefar Hans Rasmussen
skoleholder i Haldrup,Vær sogn, Voer herred, Skanderborg.

--
MVH.
Per Nielsen

Fra : Flemming Holm

Dato : 14-04-02 10:40

Prøv via bibliotek.dk at låne H. Friis-Petersens bog: Dimitender fra
danske Skolelærer-Seminarier samt Privatister 1781-1880.
Hilsen Flemming Holm

Fra : HENRIK MICHAEL ADELE~

Dato : 23-04-02 23:44

Kære Per Nielsen
Prøv ligeledes i den stedlige biskops og provsts arkiver samt den lokale
præsts arkiv. Disse personer var ofte dem skoleholderen korresponderede med.
MVH
Michael Adeler-Bjarnø

Fra : Jette Pedersen

Dato : 24-04-02 18:41

Har du mulighed for at angive nogle årstal - jeg har nemlig adgang
tilværket om skolelærer-seminarier og privatister 1781-1888 den næste
uges tid.

Fra : Niels Erik Simonsen

Dato : 24-04-02 22:48

Hvad er navnet på det værk du omtaler? Min nysgerrighed skyldes at jeg har
en ane i Gentofte, skoleholder og kirkesanger Peder (Lauridtzen)) Langsted.
Han var i Gentofte 1760-1798.
mvh Simon

Fra : Jette Pedersen

Dato : 25-04-02 15:31

Det drejer sig om H. Friis-Petersen: Dimittender fra danske
Skolelærer-Seminarier samt privatister 1781-1888 bind 1-4.
Jeg har rekvireret det til mit lokale bibliotek og kan læse i det på
læsesalen der. Da det skal opbevares i brandskab, er der ingen mulighed
for at få det med hjem.

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-04-02 17:54

Hej jette
jeg har faktisk bestillt de bøger som du har fået hjem.
-
MVH.
Per Nielsen
per_n@mail1.stofanet.dk