Lone Star?
Fra : Ninett Green

Dato : 10-04-02 16:11

Vores voksne datter har lige adopteret en voksen "Labber" og han havde
selvfølgelig bl.a. sin egen mad med. Vores lille Malick faldt fuldstændigt
for hans foder, det er første gang i hendes ni-årige liv, at jeg har set
hende så begejstret for mad (bortset fra godbidder, of cource , hun er
helt oppe på den anbefalede dagsration!

Nu er det, jeg tænker på at fortsætte med at fodre hende med Lone Star blot
i en senior udgaven, og jeg ville lige høre, om der er nogen af Jer, der
kender produktet, og evt. har en kommentar til det. Ja - ja, jeg ved godt
jeg kan lave det bedre selv, men hun gider ikke æde min mad, og med hendes i
forvejen ringe madforbrug (hun vejer 6 kilo) vil jeg gerne være tryg ved at
hun får alt det, hun behøver. Hun skulle jo gerne holde til mange legeture
med kattene endnu.

Kærlig hilsen Ninett

Fra : x Vuf x

Dato : 10-04-02 16:37

Wed, 10 Apr 2002 17:10:52 +0200, Ninett Green wrote:

> [...]
>hun får alt det, hun behøver. Hun skulle jo gerne holde til mange legeture

Hmmm 6kg...Så hører hun til de små racer. Efter min erfaring,
er Royal Canin's Size Nutrition serie, topfoderet til små racer.
Især små kræsne damer, og der er alt i, hvaf små racer behøver!

--
Mvh Sonja P. nospam@sonpet.com http://www.sonpet.com

Der findes ikke så stort et problem,
at det ikke kan løses. Citat SEJ

Fra : Ninett Green

Dato : 11-04-02 09:14

Tak for hjælpen, små "ældre" damer skal da have, hvad de kan lide, specielt,
hvis de har godt af det.

Malick er en lille "2-vejs gade". .Hendes far Papillon, Victor og mor
langhåret mini-dværg-gravhund, Kaktus boede fast sammen hos vores datters
venner og vi passede dem meget, for jeg var så forelsket i de to små vusser.

Victor blev for det meste sendt på "ferie", når hans kone gik i
hvalpetanker, men en dag var han enten kommet for tidligt hjem, eller også
var hendes hvalpelyst for kraftig, i alle fald opdagede jeg at noget, i
hendes lille mave bevægede, en dag, vi havde en af vores mange nusseture.

Jeg mente, det var hvalpe, og sagde med det samme, at hvis der var en pige
derinde, så var hun min! Det var der. 2 små puppier på størrelse med
kertepærer, en dreng og en pige.

Og pigen er så hende den lille lady Malick, der var bestemt for at bo hos
mig, er jeg sikker på.

Endnu en gang må jeg udtrykke min glæder over denne NG, altid et ekstra
"hoved at tænke med" altid en støtte og et godt råd.
Vi iler ud for at købe mere Lone Star.

Knus fra Ninett og Malick (der betyder blide bølger på grønlandsk)

Fra : Søren Petersen

Dato : 10-04-02 21:51

Hejsa

Jeg har brugt Lone Star foder til min labrador formel et hele dens liv. Jeg
har ikke haft noget som helst at klage over - så jeg kan da varmt anbefale
at fortsætte med det (det er bestemt heller ikke det dyreste foder). Jeg har
kørt med produktserien "Hearty choice" og er som sagt ganske tilfreds.

Mvh. Søren Petersen

Fra : Heidi

Dato : 11-04-02 08:08

> [...]
> hun får alt det, hun behøver. Hun skulle jo gerne holde til mange legeture

Jeg kan kun anbefale Lone Star. Mine terriers (westier og skotte)får
hjemmelavet foder, som jeg supplerer med Lone Star. Jeg bruger
Magnum-varianten, som er et højydelsesfoder. Årsagen til, at jeg
bruger den variant er, at westier har tendens til at blive lidt tynde,
fordi de ikke har så meget appetit.Min skotte får det også, og det er
ideelt som afløser for hans hvalpefoder. Jeg har kun positive
erfaringer med foderet. Hundene er glade for det, det er af god
kvalitet og leverandøren, Iversen i Haderslev ved, hvad de taler om.

Jeg ved, at der er en del westieejere, som kun giver deres hunde Lone
Star. Forklaringen er, at mange westier har sart mave, som har
problemer med at tåle andre mærker. Fodrer man med Lone Star er der
derimod ingen problemer.

Så fortsæt du endelig med Lone Star, og glæd dig over, at hunden er
glad for sin mad.

Fra : Rinnie van Oosterhou~

Dato : 11-04-02 10:25

Min labber bruger også Lone Star (HC) og vi er super glade for det. Kender
flere kennler og pensioner der også bruger det med stor succes.

Rinnie

Fra : Søren Voigt

Dato : 11-04-02 15:07

> [...]
> i en senior udgaven, og jeg ville lige høre, om der er nogen af Jer, der
> kender produktet, og evt. har en kommentar til det.

Hej Ninett,

Jeg kender ikke Lone Star fra egne erfaringer, og jeg er helt sikker på at
det er et godt foder. Jeg har selv i nogle år fodret med henholdsvis
Eukanuba fra Iams og Prescription Diet fra Hills, indtil det en dag slog
mig, at med et vandindhold på 10-15% var jeg altså med til at slæbe flere
liter vand over Atlanterhavet hver gang jeg købte en pose hundefoder.

Prismæssigt måtte det betyde noget. Og rent miljlømæssigt kunne jeg ikke
helt se fornuften i at bruge olie på at fragte amerikansk vand til Danmark.
Jeg har også hørt at der tilsættes et ret skrapt konserveringsmiddel i det
amerikanske foder for at det kan holde til den lange transporttid.

Det fik mig til at se mig om efter en dansk producent, og det viste sig at
der findes flere produkter som også har høj kvalitet. Jeg bruger derfor et
dansk foder til mine brugshunde.

Som sagt kan jeg ikke sige noget som helst ufordelagtigt om Lone Star
produktets egenskaber da jeg aldrig har prøvet det. Jeg ved at foderet er
meget populært og jeg har aldrig hørt nogen der var negative overfor Lone
Star.

Omvendt har jeg aldrig haft problemer med hverken Eukanuba, Hills eller mit
danske produkt. Så måske er konklusionen at sålænge vi holder os til de mere
solide mærkevarer så kan vi lade vore temperament og pengepung råde.

Med venlig hilsen
Søren Voigt