Compartmen Syndrom.
Fra : Rio

Dato : 10-04-02 15:31

Hej i Gruppen.
Jeg har prøvet den anden gruppe, men der ser ud til der er flere her. Min
gode ven og nabo spørger da han ved jeg er på nettet, om nogen kan gige en
forklaring på Compartmen - Syndromet, og hvordan det udvikler sig på længere
sigt.
Venlig Hilsen '
Rio

Fra : Lotte M

Dato : 10-04-02 22:20

"Rio" <edvina@get2net.dk> skrev :

> [...]
> forklaring på Compartmen - Syndromet, og hvordan det udvikler sig på længere

Jeg fandt dette via Google:
""....compartment syndrom er betegnelsen for en tilstand, hvor hævelse af
området indenfor en afgrænset muskelgruppe (compartment) bliver så voldsom,
at blodtilførselen til hele muskelgruppen påvirkes. Nerver og blodkar, som
passerer gennem området, kan blive afklemt eller påvirket, således at der
kan opstå omfattende vævsbeskadigelse.""
http://www.pkn.dk/afgoer/9914914A.htm

En klinisk forklaring http://www.sfim.dk/stress.htm
--
Lotte M