Bøger igen igen
Fra : Andreas Kryger Jense~

Dato : 10-04-02 14:52

Hej,

Jeg blev lige insprireret af den tidligere post ang. bøger om c++.
Jeg er også forholdsvis nybegynder (kan en del php) men ønsker nu at
lære et "rigtigt" programmeringssprog, og det skal være c++.
Jeg har selv kigget lidt på en bestemt bog til at starte med:
Who's Afraid of C++? af Steve Heller.
Jeg har kigget tilbage i gruppen, men den har ikke rigtig været omtalt.

Er der nogen, der kender den, og kan de i så fald anbefale den?
Der er en online-version på http://www.steveheller.com/whos/ og
umiddelbart ser den for mig meget letforståelig og ikke mindst meget
pædagogisk ud.

Jeg har hørt mange anbefale "Accelerated C++" og ikke mindst " The C++
Programming Language" af Bjarne ham selv.

Anbefalinger modtages med tak :)

--
Best regards / Mes meilleures amitiés / Med venlig hilsen
Andreas Kryger Jensen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 10-04-02 15:12

"Andreas Kryger Jensen" <xylofonius@hotpop.com> wrote

> Jeg blev lige insprireret af den tidligere post ang. bøger om c++.

Jamen, det er da en rigtig god idee at se hvad der tidligere er blevet
skrevet i denne gruppe.

> [...]
> Who's Afraid of C++? af Steve Heller.
> Jeg har kigget tilbage i gruppen, men den har ikke rigtig været omtalt.

Jeg kender den ikke, men prøv at se alle boganmeldelserne på
www.accu.org
de er som regel vældigt gode.

> Jeg har hørt mange anbefale "Accelerated C++" og ikke mindst " The C++
> Programming Language" af Bjarne ham selv.

Jeg kan varmt anbefale begge bøger.

> Anbefalinger modtages med tak :)

Jeg vil anbefale at du læser "Accelerated C++" og derefter begynder på "The
C++ Programming Language".
Der er mange andre vældigt gode C++ bøger, og mange har været omtalt i denne
gruppe.

Du kan jo altid komme tilbage med "Nu har jeg læst ???, og kunne godt tænke
mig at vide mere om ???. Hvor finder jeg det ?"

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Andreas Kryger Jense~

Dato : 12-04-02 13:55

> Jeg vil anbefale at du læser "Accelerated C++"
Den er hermed bestilt :)

> [...]
tænke
> mig at vide mere om ???. Hvor finder jeg det ?"
Det gør jeg nok også.

Tak for rådene. :)