Æ thyholmer
Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 10-04-02 14:17

Hej allesammen.

Lige en kort meddelelse:

Vi har i dag fået email fra Karl-Johan, der fortæller, at jeg har fået
bevilget bistandstillæg fra den 1. marts i år.

Papirmeddelelse og detaljer vil komme senere.

Denne (halve?) sejr skyldes også jeres opbakning og støtte.

Tak kammerater.

Når endelig meddelelse kommer, har vi og vore advokater (jer) 4 uger
til at beslutte, om afgørelsen skal ankes, så begynd bare at overveje.
--
Annette og Kaj
Svenningsen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-04-02 17:15

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har i dag fået email fra Karl-Johan, der fortæller, at jeg har fået
> bevilget bistandstillæg fra den 1. marts i år.

Cool - det var da vist også på tide

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 10-04-02 18:37

Søren C. Fischer skrev:

>Cool - det var da vist også på tide

Som man tager det. Det er den ottehundredeogtreoghalvfjerdsindstyvende
dag efter ansøgning i dag

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 10-04-02 21:44

Kaj da.
Du burde vide det!
Specielt når man har med kommunale in-standser at gøre :

Ting tar tid
--
MVH Robert Refsgaard
---------

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 10-04-02 23:28

Robert Refsgaard skrev:

>Kaj da.

Ja.

>Du burde vide det!

Nå ja.

>Specielt når man har med kommunale in-standser at gøre :

Dem har jeg (næsten) aldrig snakket med.

>Ting tar tid

Undskyld Robert. Det glemte jeg lige.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-04-02 20:48

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse

> Som man tager det. Det er den ottehundredeogtreoghalvfjerdsindstyvende
> dag efter ansøgning i dag

Gad vide om kommunen udbetaler tillæget med tilbagevirkende kraft fra
ansøgningstidspunktet....
Det manglede da bare IMHO...

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 10-04-02 23:27

Søren C. Fischer skrev:

>Gad vide om kommunen udbetaler tillæget med tilbagevirkende kraft fra
>ansøgningstidspunktet....

Det er ikke deres plan, men det er jo set, at de må ændre planer.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 10-04-02 22:10

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev :

> Vi har i dag fået email fra Karl-Johan, der fortæller, at jeg har fået
> bevilget bistandstillæg fra den 1. marts i år.

Det holdt sgu hårdt! Fint de omsider har anerkendt dit plejebehov, jeg
begriber dog ikke iværsættelsesdatoen, ligesom jeg mener bevilligen
skulle have været plejetillæg.

> Denne (halve?) sejr skyldes også jeres opbakning og støtte.

Næ, din egen stædighed og retfærdighedssans, og Annettes solide støtte.

> Når endelig meddelelse kommer, har vi og vore advokater (jer) 4 uger
> til at beslutte, om afgørelsen skal ankes, så begynd bare at overveje.

Umiddelbart ville jeg anke, men det er vigtigt I forinden overvejer risikoen
for helt at miste tillægget. Det vil komme svært bag på mig, hvis en anke skulle
blive til din ugunst, men alligevel - man kan sjældent være helt sikker på
udfaldet af en anke.

Kæmpeknus
Lotte

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 10-04-02 23:33

Lotte M skrev:

>Det holdt sgu hårdt! Fint de omsider har anerkendt dit plejebehov, jeg

Vel nærmest i håb om lidt ro på rådhuset igen.

>begriber dog ikke iværsættelsesdatoen, ligesom jeg mener bevilligen

Datoen er jo vanvittig, ligesom hele sagsforløbet.

>skulle have været plejetillæg.

Som Alice sagde fra start: "Det bliver jo til en frygtelig masse
penge. Det kan jo blive i flere år".

>Næ, din egen stædighed og retfærdighedssans, og Annettes solide støtte.

Nu smigrer du.

> [...]

>blive til din ugunst, men alligevel - man kan sjældent være helt sikker på

Det ville komme bag på mig, hvis en ankesag bliver afsluttet i min
levetid.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 11-04-02 11:19

> Vel nærmest i håb om lidt ro på rådhuset igen.

Der må være en eller anden, der har efterspurgt saglige begrundelser.

> Datoen er jo vanvittig, ligesom hele sagsforløbet.

Ja!

> Som Alice sagde fra start: "Det bliver jo til en frygtelig masse
> penge. Det kan jo blive i flere år".

Får mig til at tænke på, at lederen af ældre-handicapforvaltningen her
i byen, for nylig forsvarede nedskæringen af natpersonalet i et af
kommunens distrikter og deraf følgende bletvang til brugere med
tissetrang om natten, med: "Folk er ikke klar over hvor gode bleer
er nu om dage. Ingen brugere kommer til at ligge våde om natten".

Det værste var næsten, at journalisten ikke stillede yderligere
spørgsmål.

> Nu smigrer du.

Nej! Jeg ved hvor hårdt det er at holde dampen oppe, under et
vanskeligt sagsforløb og jeg ved, at de nære omgivelser meget ofte
bliver trætte af at skulle støtte og på et tidspunkt begynder at antyde,
at klageren måske nok alligevel er en kvæulant. Mange giver op på
undervejs.

> Ja.

Godt!

> Det ville komme bag på mig, hvis en ankesag bliver afsluttet i min
> levetid.

6-12 måneder er desværre ikke ualmindeligt.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 11-04-02 17:04

Lotte M skrev:

>Får mig til at tænke på, at lederen af ældre-handicapforvaltningen her
>tissetrang om natten, med: "Folk er ikke klar over hvor gode bleer
>er nu om dage. Ingen brugere kommer til at ligge våde om natten".

Man kan altså godt blive leder uden at fatte en disse.

>Det værste var næsten, at journalisten ikke stillede yderligere
>spørgsmål.

Tja, man kan så også blive journalist uden at se 'kødbenet', selv om
det serveres.

>vanskeligt sagsforløb og jeg ved, at de nære omgivelser meget ofte
>bliver trætte af at skulle støtte og på et tidspunkt begynder at antyde,

Det var på ingen måde meningen at nedvurdere Annettes indsats. Den er
uvurderlig.
Uden opbakning fra personerne i denne gruppe var vi sikkert havnet på
et sidespor og overset noget væsentligt.

>6-12 måneder er desværre ikke ualmindeligt.

Jeg lover ikke at dø i den periode, men jeg lover bestemt heller ikke
at lade være.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 11-04-02 22:37

> Man kan altså godt blive leder uden at fatte en disse.

Hvis ellers folk husker udtalelsen, så bliver hun næppe valgt igen.

> Tja, man kan så også blive journalist uden at se 'kødbenet', selv om
> det serveres.

Uvidenhed, dumhed eller berøringsangst. Jeg tror mange har den
opfattelse, at ældre mennesker er uden følelser og værdighed,
ligesom mange ikke ved, at der er en del unge/ungre mennesker,
som dagligt er afhængige af hjemmehjælp.

> Det var på ingen måde meningen at nedvurdere Annettes indsats. Den er
> uvurderlig.

Så'n opfattede jeg det /slet/ ikke. Jeg er ikke i tvivl om at du værdsætter
Annette!

Uanset hvordan vi vender og drejer det, så er din holdning til situationen
omdrejningspunktet, for man kan hverken hjælpe eller støtte nogen, der
ikke er modtagelig.

> Jeg lover ikke at dø i den periode, men jeg lover bestemt heller ikke
> at lade være.

Jeg vidste du ville skrive noget i den stil!
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 12-04-02 00:29

Lotte M skrev:

>Hvis ellers folk husker udtalelsen, så bliver hun næppe valgt igen.

Man kan altså ikke betro vælgere at huske. Desværre.

>Uvidenhed, dumhed eller berøringsangst. Jeg tror mange har den

Nærmere både og.

>opfattelse, at ældre mennesker er uden følelser og værdighed,

Jaja. De er jo gamle, rynkede, langsomme, lugter sært og spiser
underlig mad. De nyder også underlig musik og opfører sig barnligt.

>ligesom mange ikke ved, at der er en del unge/ungre mennesker,
>som dagligt er afhængige af hjemmehjælp.

Jamen - er det ikke snyltere?

>Uanset hvordan vi vender og drejer det, så er din holdning til situationen
>omdrejningspunktet,

Hvad skal et omdrejningspunkt gavne, hvis intet/ingen drejer om det?

>for man kan hverken hjælpe eller støtte nogen, der
>ikke er modtagelig.

Modtagelighed uden givere er lige så ørkesløst.

>Jeg vidste du ville skrive noget i den stil!

Andre havde sikkert også gættet det.
Gruppen kender hinanden. Det gør en forskel.

www.kajsvenningsen.dk/