ibm bios
Fra : Hirikili

Dato : 10-04-02 12:49

Hej , vi har fået en ældre ibm maskine der er helt tom ,
når jeg starter op siger den at bios ikke er instaleret , er det nok at
hente en opgd. eller skal der inst. en helt ny , er det muligt at hente
disse ned fra ibm ? den er fra 1997

--
Hirikili.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-04-02 12:54

Hej!

Hirikili wrote:

> [...]
> når jeg starter op siger den at bios ikke er instaleret , er det nok at
> hente en opgd. eller skal der inst. en helt ny , er det muligt at hente

Skriver den ikke "No ROM Basic"?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Mine intentioner med det ovenstående er gode!

Fra : Hirikili

Dato : 10-04-02 13:17

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!

> Skriver den ikke "No ROM Basic"?

Nej den skriver på dansk at der ikke er en bios installeret , og ikke andet

Fra : Darkh

Dato : 10-04-02 15:19

> [...]
> når jeg starter op siger den at bios ikke er instaleret , er det nok at
> hente en opgd. eller skal der inst. en helt ny , er det muligt at hente

Har du et model nummer?

mvh
Jesper

Fra : Hirikili

Dato : 12-04-02 04:54

Fra : Darkh

Dato : 12-04-02 09:27

http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/COBN-38BJVB.html?lang=en_US&page=brand&brand
=IBM+PC%7CPC+730%7C6877%7CXAG&family=IBM+PC%7CPC+730&machineType=IBM+PC%7CPC
+730%7C6877&model=IBM+PC%7CPC+730%7C6877%7CXAG&doctype=Product+information&s
ubtype=All&up=unknownuser

Linket er langt, men det er her den nyeste bios update er til din pc.

Hvis din bios er så smadret at du ikke engang kan komme til at opdatere den,
er der ikke meget du selv kan gøre.

mvh
Jesper

Fra : Hirikili

Dato : 12-04-02 09:47

> [...]
>
> Linket er langt, men det er her den nyeste bios update er til din pc.
>
> Hvis din bios er så smadret at du ikke engang kan komme til at opdatere

Hvor henter jeg den ned???

Fra : Darkh

Dato : 12-04-02 10:13

> Hvor henter jeg den ned???

Du skal kopiere hele linket over i din browser, så kommer du til den side
hvor du kan hente filen samt vejledning i hvordan du gør.

mvh
Jesper

Fra : Hirikili

Dato : 12-04-02 10:32

Fra : Darkh

Dato : 12-04-02 15:10

Har du husket at kopiere det med som ikke er med blåt?

mvh
Jesper

Fra : Darkh

Dato : 12-04-02 16:06

Du kan hente dem i dk.binær "bios update IBM model 6877"

Der er *.exe filen samt en tekst fil

mvh
Jesper

Fra : Hirikili

Dato : 13-04-02 04:04

Fra : Henning

Dato : 13-04-02 08:27

>Hvis din bios er så smadret at du ikke engang kan komme til at opdatere den,
>er der ikke meget du selv kan gøre.

Ikke korrekt - IBM er heldigvis så smarte, at hvis biosen er ødelagt,
flytter du en jumper og booter på en "nød-bios". Du får ikke noget
billede på skærmen undervejs, men du booter op på en normal
biosdiskette, og klarer den alligevel.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Darkh

Dato : 13-04-02 09:45

> [...]
> flytter du en jumper og booter på en "nød-bios". Du får ikke noget
> billede på skærmen undervejs, men du booter op på en normal

Det må jeg prøve næste gang jeg får en ind.

Det er altid rart at lære noget nyt :)

mvh
Jesper

Fra : Henning

Dato : 13-04-02 10:11

On Sat, 13 Apr 2002 10:45:17 +0200, "Darkh" <jhe@nospamhjemme-pc.net>
wrote:

>Det må jeg prøve næste gang jeg får en ind.
>
>Det er altid rart at lære noget nyt :)

Det står fuldt beskrevet i HMM'en på den pågældende maskine, som
downloades fra IBM

Henning
hsb@FJERNESimage.dk