Ny lydløs HD - Hvilken?
Fra : Anders Berg

Dato : 10-04-02 12:01

Hvilken skal jeg vælge? Skal enten være på 40 eller 60 Gb.

Har hørt godt om Seagate Barracuda IV.

Og har også hørt noget om at hænge den i elestiker. Er det bare at få
fat i nogle store elastiker og så hænge den op?

Har en IBM GXP60 40 GB som jeg havde tænkt mig at gøre det med.

Mvh. Anders

Fra : Martin K

Dato : 10-04-02 12:02

Anders Berg wrote:
> [...]
> fat i nogle store elastiker og så hænge den op?
>
> Har en IBM GXP60 40 GB som jeg havde tænkt mig at gøre det med.

Jeg har en Seagate 'Cuda IV ATA100 7.200 rpm. Den er nu ca. een måned
gammel. Kører som en drøm og larmer overhovedet ikke. I det stykke tid jeg
har haft den, har jeg slet ikke hørt den... den er blevet overdøvet af min
CPU-fan...! Køb den, det er en fed disk

--
Martin K

Fra : hha

Dato : 10-04-02 12:22

Jeg har lige købt en Maxtor d740X fluid 60GB www.bjtrading.dk

den er meget meget lydløs - havde IBM før -

test af Maxtor :
http://edbpriser.dk/anmeldelse/anmeldelse_vis.asp?ID=1374597898&anmeldID=126
4

Fra : Anders Berg

Dato : 10-04-02 13:41

"hha" <den@virker_ikke.dk> wrote in message

> Jeg har lige købt en Maxtor d740X fluid 60GB www.bjtrading.dk
>
> den er meget meget lydløs - havde IBM før -

> [...]

Det var godt nok også billigt. 1060 for en 60 GB.

Hvad for en er så bedst? Maxtor eller Seagate?? Af de 2 diske?

Mvh. Anders

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-04-02 13:47

"Anders Berg" <vipberg@hotmail.com> skrev:
> Hvad for en er så bedst? Maxtor eller Seagate?
> Af de 2 diske?

Her er et link hvor man kan få de fleste svar:
Tryk på database øverst og vælg hvilken info du vil have,
så popper der nye diske frem:
<http://www.storagereview.com/>

Venligst
Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-04-02 13:43

"Anders Berg" <vipberg@hotmail.com> skrev:
> Hvilken skal jeg vælge?
> Skal enten være på 40 eller 60 Gb.
>
> Har hørt godt om Seagate Barracuda IV.

Vi har sådan 2 stk., de siger ingenting, men ifølge div.
tests er den langsom - jeg mærker det dog ikke.

Jeg har endnu ikke set tests på Maxtor d740X fluid,
men på samme model uden fluid og den er ekstrem
hurtig.

> Og har også hørt noget om at hænge den i elestiker.
> Er det bare at få fat i nogle store elastiker og så hænge
> den op?

Jeps, ganske enkelt.
Du skal bare bruge en 5 1/4 slot (pr. harddisk) til
projektet - ellers er der ikke plads.
Harddisken skal helst have så lidt kontakt med metal
som muligt, da det er der resonansen fremkommer.

Du får lige lidt links oveni hatten i sorteret rækkefølge:
<http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=110>
<http://overclockers.com/tips454/>
<http://www.firstpr.com.au/sys-admin/Silent-Hard-Drive/>

> Har en IBM GXP60 40 GB som jeg havde tænkt mig
> at gøre det med.

Intet problem, IBM larmer jo som bekendt en del ;)

Venligst
Mikael

Fra : Anders Berg

Dato : 10-04-02 13:48

> Jeg har endnu ikke set tests på Maxtor d740X fluid,
> men på samme model uden fluid og den er ekstrem
> hurtig.

Ok, der er en test på EDBpriser.dk Tror lige jeg prøver at læse den.

> Du får lige lidt links oveni hatten i sorteret rækkefølge:
> <http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=110>
> <http://overclockers.com/tips454/>
> <http://www.firstpr.com.au/sys-admin/Silent-Hard-Drive/>

Kanon, tak for det.

> Intet problem, IBM larmer jo som bekendt en del ;)

Jooo tak!!! :(

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-04-02 15:21

> Ok, der er en test på EDBpriser.dk Tror lige jeg prøver at læse den.

Hvor?

JEg vil nu nok ikke købe på baggrund af test fra EDBpriser´s side... Det er
totalt reklame financeret, og der bliver aldrig sagt noget specielt
negativt.

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 10-04-02 16:08

> JEg vil nu nok ikke købe på baggrund af test fra EDBpriser´s side... Det
er
> totalt reklame financeret, og der bliver aldrig sagt noget specielt
> negativt.

Helt enig.... Værdien af dette er yderst tvivlsom.

Det samme kan i øvrigt siges om de kommentarer som folk selv lægger på
edbpriser.

Claus

Fra : Anders Berg

Dato : 10-04-02 20:38

> "Anders Berg" <vipberg@hotmail.com> wrote in message

> Hvor?

Her: test af Maxtor :

http://edbpriser.dk/anmeldelse/anmeldelse_vis.asp?ID=1374597898&anmeldID=126
4

Men jeg tror nujeg køber den Maxtor. Den virker fed med det fluid
system.

Mvh. Anders

Fra : Andrew

Dato : 10-04-02 17:51

Jeg kan på det aller varmeste anbefale Seagate Barracuda IV

Har haft en på 40 GN i ca. 3 måneder og den siger ikke så meget som et pip.

Mvh Anders

Fra : Jimmy

Dato : 11-04-02 07:51

Hej

Maxtor var et dårligt køb dengang 486'ere stadig var det hotteste på
markedet. Dette har ændret sig. Maxtor er absolut top klasse i dag med deres
nye modeller. Det er bla. derfor at jeg kun kører med Maxtor diske. Jeg
syntes ikke at de larmer specielt meget (alt er jo relativt), men har
alligevel gjort en del for at dæmpe dem. Jeg har købt metalrammer til 5 1/4"
(det skal der være plads til), hvor der hører nogen elastikker med. Det er
nogen meget kraftige elastikker, og hvordan du monterer harddisken med
elastikkerne i rammen kan du snildt se når du køber rammerne.

Ikke fordi at jeg skal gøre speciel reklame for web consult, men det var
bare der jeg købte mit udstyr. Prøv at checke følgende link.

http://asp.webconsult.dk/varer.asp?cID=1&scID=6&sID=2

--

Jimmy