fread() og ukendt length?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 10-04-02 10:22

Hejsa NG,

Jeg bruger fread() til at aflæse output fra en telnet-server. Problemet er,
at jeg ikke kan vide hvor længden af outputtet, ligesom outputtet ikke
termineres af "EOF" eller et fast tegn (så vidt jeg ved).

Hvordan læser jeg hele outputtet uden at kende længden eller det sidste tegn
i dette?

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Christian Joergensen

Dato : 10-04-02 18:20

On Wed, 10 Apr 2002 11:22:20 +0200, Tonni Aagesen wrote:

> [...]
> ikke termineres af "EOF" eller et fast tegn (så vidt jeg ved).
>
> Hvordan læser jeg hele outputtet uden at kende længden eller det sidste

Hvordan vil du så kunne vide hvornår du stopper? - Når du taber
forbindelsen?

Jeg ville nok tage den "protokol" der bliver benyttet på
"telnet-serveren" op til voldsom overvejelse. Hvis den er _så_ dårlig som
du beskriver.

--
Christian Jørgensen | What is a magician but a practicing theorist?
http://www.razor.dk |

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 10-04-02 19:35

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan vil du så kunne vide hvornår du stopper? - Når du taber
> forbindelsen?

Det er jo præcis det, der er mit problem. Jeg håbede på, at telnet måske
brugte et specielt tegn til at til at terminere en "besked".

> Jeg ville nok tage den "protokol" der bliver benyttet på
> "telnet-serveren" op til voldsom overvejelse. Hvis den er _så_ dårlig som
> du beskriver.

Det er Stofas Login server, vi taler om - jeg har ikke indflydelse på
protokollen En typisk session ser sådan ud:

>telnet host port
>StofaNet autentification server
>Login: _ // her promtes for svar, og det er den jeg skal "fange"
>Password: _ // ditto

Men de steder, hvor der promptes, er der ikke et bestemt tegn, som man kan
"fange". Jeg har dog strikket en anden og lidt fordækt løsning sammen.

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk