tælle poster i db
Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 10-04-02 09:56

Hvem kender en streng el.lign der kan tælle antal poster i en access db?

noget lignende <% noget.nogetmere.count %>...

--

....::Michael Kjeldsen::....
==>www.criterius.dk<==

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-04-02 11:32

"Michael Kjeldsen" <mkjeldsen@NOSPAMmail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hvem kender en streng el.lign der kan tælle antal poster i en access db?
>
> noget lignende <% noget.nogetmere.count %>...

Recordset.RecordCount

Vær opmærksom at du kan åbne et recordset på mange forskellige "måder"

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-04-02 11:40

"Michael Kjeldsen" <mkjeldsen@NOSPAMmail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem kender en streng el.lign der kan tælle antal poster i en access db?

Prøv at fyre dette af op mod databasen:
<%
Dim objConn, objRS
Set objConn = ServerCreateObject( "ADODB.Connection" )
objConn.ConnectionString = "DIN CONNECTIONSTRING HER"
objConn.Open
Set objRS = objConn.Connection( "SELECT COUNT(*) FROM tabel" )
Antal = objRS(0)
Set objRS = Nothing
objConn.Close
Set objConn = Nothing
%>

--
Jakob Andersen

Fra : bongii

Dato : 10-04-02 22:21

det var da en bøvlet måde
set rs = conn.execute("select count(0)as antal from tabel")
response.write rs("antal")
Så udskriver den de antal poster der findes i tabellen
//bongii

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-04-02 22:26

"bongii" <bongii@mail.tele.dk> wrote in message
> det var da en bøvlet måde
> set rs = conn.execute("select count(0)as antal from tabel")
> response.write rs("antal")
> Så udskriver den de antal poster der findes i tabellen

Hvorfor er min måde mere bøvlet end din?

1. Jeg frigører hurtigere ressourcer i og med at jeg fjerner mit recordset
med det samme og lægger værdien i en variabel.
2. Jeg har en kortere SQL sætning end dig.
3. Jeg refererer i mit recordsetobjekt vha. tal og ikke navne hvilket
teoretisk giver en smule bedre hastighed.

Så venligst specificer præcist hvordan min måde er mere bøvlet end din,
bortset fra at du har udeladt at åbne connection til databasen og lukke den
igen

--
Jakob Andersen