Problemer med modem under XP
Fra : Birger Holm-Jensen

Dato : 09-04-02 22:36

Jeg har netop opgraderet til XP HE og efter 1. intallation kørte alt lige
igennem. XP fandt alt mit hardware og tingene virkede.
Af praktiske grunde ændrede jeg partitioneringen af min disk tre dage efter
og genindlæste XP igen, men nu kan den pludselig ikke kommunikere med mit
Eicon Diva ISDN modem?
XP installere fint modemet og jeg kan se det alle steder i systemet som
værende korrekt fungerende, men XP vil bare ikke kommunikere med det
tilsyneladende pga. manglende forbindelse. Jeg har intet lavet om siden 1.
installation og alle kabler er selvfølgelig tre-dobbelttjekket.

Jeg har afinstalleret modemet to gange nu og begge gange finder XP det og
installerer det tilsyneladende helt korrekt. Hvorfor har det virket i tre
dage uden problemer og nu pludselig ikke?
For sjov skyld rullede jeg min gamle Win98 installation på igen og så
virkede det pludselig igen.....

Hilsen

Birger

Fra : kran

Dato : 10-04-02 00:00

"Birger Holm-Jensen" <bhj@postman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dage uden problemer og nu pludselig ikke?
> For sjov skyld rullede jeg min gamle Win98 installation på igen og så

Jeg har samme problem ( eller et lignende), hver gang jeg starter windows XP
eller genstarter vil den ikke kommunikere med Eicon Diva ISDN modem´et.

Jeg kan få det til at virke på denne måde. . .

Jeg starter Hyper terminal, vælger "Opret forbindelse via: COM1" og vælger
"Bit pr. sek: 38400"

Indtaster: at@menu

Så kommer der en menu til opsætning af terminal adapteren, i de fleste
tilfælde kan jeg blot vælge QUIT og trykke ENTER, afbryde forbindelsen og -
viola - nu kommunikerer windows XP med Diva´en, - dog ikke opsætning af TA
adapteren, men jeg kan få forbindelse til inter nettet og home banking.

I nogle tilfælde må jeg gå ind og ændre et eller andet "harmløst"
parameter, - f.eks. at sætte distinctive ring på linie 2, når jeg så vil
QUIT´e tilbyder menu´en at initialisere modem´et for at de nye indstillinger
kan træde i kraft, efter denne initialisering virker det hver gang.

Hvis du slet ikke kan komme i kontakt med Diva´en, heller ikke med hyper
terminal (f.eks. hvis du lige har forsøgt forgæves at kalde op), kan du
prøve at tage strømstikket ud et øjeblik, det hjælper normalt på det.

Jeg ved det er bøvlet på denne måde, men jeg lever med det, for jeg har
bestilt ADSL bredbånd så det er kun i kort tid, - ellers ville jeg kontakte
Eicon for at høre deres forslag.

MVH

Kristian