MySQL og obejekter...
Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 09-04-02 22:56

Hej
Jeg har stillet et lignende spørgmål engang tidligere men fandt ikke helt et
ordentligt svar, så jeg prøver lige igen.
En access database har det med at eksplodere hvis man putter objekter i
den(f.eks. billeder). Hvordan har en MySQL database det med billeder. Vil
forøgelsen af databasen, værre meget større end det objekt man putter i,
eller vil den kun blive forøget med størrelsen på objekter? Hvordn vil
hastigheden på databaser med objekter i være(der bliver hurtigt større)? Er
der en grænse for størrelsen af mysql databasen?

Jeg håber nogle gider at svare igen...
Med venlig hilsen...
Thorbjørn Jørgensen

Fra : -Martin-

Dato : 15-04-02 00:29

On Tue, 9 Apr 2002 23:55:37 +0200, "Thorbjørn Jørgensen"
<thorbjorn-jorgensen@person.dk> wrote:

> [...]
>hastigheden på databaser med objekter i være(der bliver hurtigt større)? Er
>der en grænse for størrelsen af mysql databasen?

En database (alle) er slet ikke bygget til at indeholde binære ting.
Så den "korrekte" måde at arbejde med hjemmesider (i mit tilfælde) er
at uploade billedet til en mappe på serveren og smide billedets
filnavn ind på i databasen, så er den hurtig at finde igen.

Nu ved jeg jo ikke lige om det er til hjemmeside brug du tænker på

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 15-04-02 10:36

Hej

> [...]
> filnavn ind på i databasen, så er den hurtig at finde igen.
>
> Nu ved jeg jo ikke lige om det er til hjemmeside brug du tænker på

Det var ikke meningen at det var til en hjemmeside, men til en
persondatabase. Jeg regner med at der bliver mange objekter tilknyttet
forskellige ting, så det var for at jeg ikke skulle til at finde på alt for
mange trix for at finde ud af hvilke filer der hørte til hvor. Men det lyder
til at det er en bedre ide at have filerne for sig selv...

Mvh
Thorbjørn