Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skandiabanken
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 09-04-02 17:06

Hej

Er der nogen, der har erfaringer med ovenstående, herunder bl.a.

A. Lån - er de svære at få - og er det en maskine eller et menneske, der
afgør, om man kan få et?

B. Banklån - ydes det kun mod sikkerhed - Jeg synes, det fremgår sådan af
hjemmesiden?

C. Stabiliteten af hjemmesiden/webbanken - Er det kun mig, der nogen gange
har problemer med at bruge dem?

D. Servicen - Er de hurtige og kompetente?

E. Hvordan ser de på overtræk - er det bare ok, så længe det ikke er helt
vildt, eller får man straks et brev med, at man straks skal indbetale evt.
efterfulgt med et overtræksgebyr?

Mvh

Peter

Fra : Carl Munk

Dato : 09-04-02 19:43

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> wrote in message

> Hej
>
> Er der nogen, der har erfaringer med ovenstående, herunder bl.a.
>
> A. Lån - er de svære at få - og er det en maskine eller et menneske, der
> afgør, om man kan få et?
Det afgøres af mennesker, jeg selv har ikke brug for lån.
> B. Banklån - ydes det kun mod sikkerhed - Jeg synes, det fremgår sådan af
> hjemmesiden?
Altid mod sikkerhed, jeg vil ikke have at Min Bank går ned pga dårlige
betalere.
> C. Stabiliteten af hjemmesiden/webbanken - Er det kun mig, der nogen gange
> har problemer med at bruge dem?
Jeg har haft Skandiabanken før Komm.Pensionskasse (Din Bank) siden start
og
har aldrig haft nogen problemer med deres netbank.
> D. Servicen - Er de hurtige og kompetente?
Hvis der har været et problem er det altid omgående blevet løst.
> E. Hvordan ser de på overtræk - er det bare ok, så længe det ikke er helt
> vildt, eller får man straks et brev med, at man straks skal indbetale evt.
> efterfulgt med et overtræksgebyr?
Sender du noget til ekspedition og der er overtræk, bliver det ikke
ekspederet,
sådan skal det bare være.
Selvfølgelig skal en kunde betale straks ved et overtræk med kort eller
lignende.

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 09-04-02 20:17

> Altid mod sikkerhed, jeg vil ikke have at Min Bank går ned pga dårlige
> betalere.

Det er jo langt fra altid, at de har fysisk pant eller lign. i noget, når
banker låner penge ud. Man vurderer jo også hvor sandsynligt, det er at pgl.
kan betale pengene retur.

Fx står der ikke noget med, at deres kassekredit kun ydes mod sikkerhed.

> [...]
ekspederet,
> sådan skal det bare være. Selvfølgelig skal en kunde betale straks ved et

Langt de fleste banker accepterer, at man kører med overtræk en periode,
hvis bare de er sikre på at få pengene ind igen senere. De tjener jo også
gode renter på det.