OT. Virus herinde
Fra : Liz

Dato : 09-04-02 19:29

Hej allesammen og meget undskyld hvis I har fået mail fra mig - det er ikke
mig der har sendt det men min komputer.........uopfordret - jeg har haft
virus som jeg fik herinde tror jeg nok, (eftersom flere af jer har skældt
ud) og min gamle virus scanner kunne ikke se det. Navnet på virusen er
W32.magistr.39921@mm - lad nu være med at klikke på det - jeg ved ikke hvad
der sker! Har siden installeret Norton og alt ser godt ude indtil videre.
Undskyld ulejligheden allesammen, og fortsat godaften

Mvh Liz

Fra : ~ Susanne ~

Dato : 09-04-02 21:06

Hvad står OT for?

Med venlig hilsen
Susanne

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 09-04-02 21:37

In article <3cb34b24$0$12065$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, ~ Susanne ~ wrote:
> Hvad står OT for?

Off Topic

JonB

Fra : Anet

Dato : 09-04-02 21:43

Joh, tak jeg har fået mail fra dig men åbnede den heldigvis ikke. Det
underlige er at jeg har en emailkonto jeg bruger herinde og den sendte til
den emailkonto som jeg kun bruger til venner og bekendte. Nogen der har en
forklaring på det???????????

hilsen

Anet

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 09-04-02 22:21

In article <a8vjs8$1pp9$1@news.cybercity.dk>, Anet wrote:
> [...]
> den emailkonto som jeg kun bruger til venner og bekendte. Nogen der har en

Ja, vi er da dine venner her inde, ikke ?? ;-D

JonB

Fra : Anet

Dato : 09-04-02 23:43

Kære jon

Jeg tror faktisk at du har min såkaldte venne/bekendte emailadresse. Ellers
så få den lige af mig næste gang du ser mig på icq´en.Men jeg fik pludselig
så mange sexrelaterede mails at jeg lavede det om til at jeg i nyhedsgruppen
her bruger min hotmailconto som emailkonto. Jeg er ikke særlig interesseret
i at bombarderet med sexfantasier i stor stil fra ukendte afsendere. har I
andre ikke også provet det?

hilsen

Anet

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-04-02 11:59

In article <a8vqu4$2942$1@news.cybercity.dk>, Anet wrote:
> [...]
> i at bombarderet med sexfantasier i stor stil fra ukendte afsendere. har I

Ole's anbefaling af Agent er udemærket. Selv vil jeg gå lidt videre.
Opgiv windows, og i slipper for virus. De nye mac er altså lækre, og
deres iPhoto, og iMovie er perfekte til at lave heste billeder/film
med. Fx. til salgs fremstilling. Der er selvf. også linux, men den
stiller lidt større krav til brugeren vilje til omstilling.

Med hensyn til spam mails, så findes der filte der er rigtig gode.
Spamassassin er en af dem.

JonB
ps: Jeg synes efterhånden at der er nok OT indlæg, så jeg vil
forsøge at undlade at svare hvis tråden forsætter.

Fra : Iben Holst

Dato : 11-04-02 09:22

> Jeg er ikke særlig interesseret i at bombarderet med sexfantasier i stor
> stil fra ukendte afsendere. har I andre ikke også provet det?

Størstedelen af de mails vi modtager hver dag er lige netop sådanne !! Og
jeg er ved at være godt arrig over det. Men kan man gøre noget ved det ??

Iben

Fra : MM

Dato : 10-04-02 22:41

Jeg er ikke særlig interesseret
> i at bombarderet med sexfantasier i stor stil fra ukendte afsendere. har I
> andre ikke også provet det?

Jo, jeg har faktisk været ret irriteret over det samme længe....

Er det egentlig sådan at Jer "garvede" folk herinde chatter sammen på icq
eller hvordan?? Ja ikke fordi det egetnlig vedkommer mig, men jeg var bare
nysgerrig *GGG*

--

Venlig hilsen Mia
Jamen så var det jo her jeg skulle reklamere for den rigtig fede hjemmeside,

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 10-04-02 09:21

"Liz" <lizb@worldonline.dk> wrote:

>Hej allesammen og meget undskyld hvis I har fået mail fra mig - det er ikke
>mig der har sendt det men min komputer.........uopfordret - jeg har haft

Alt dette kunne være undgået ved at anvende den rette software

Med risiko for at blive kritiseret for at være negativ overfor noget
software og reklamere for noget andet, vil jeg foreslå at alle
fjernede "outlook" fra sin computer. Dette program bærer hovedansvaret
for al den virus der sendes rundt via email. Programmet er i grunden
ret godt, men de fleste kan ikke finde ud af at sætte det op så det er
sikkert at bruge.

I stedet: Gå til www.forteinc.com og download "Agent" som er et ret
billigt program til news/email. Der findes desuden en gratis udgave
kun til news, men så er løsningen kun halv. Bruger du Agent til din
email, så skal du "dumme dig" rigtigt meget for at importere en virus
via email.

P.S.
Dette var altså IKKE en reklame for Agent

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Marlene

Dato : 10-04-02 13:07

Liz <lizb@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:VqGs8.13069$567.707036@news000.worldonline.dk...
> Hej allesammen og meget undskyld hvis I har fået mail fra mig -

Jo tak - to gange har jeg fået fra dig...... Da jeg er blevet klog af skade,
åbnede jeg dem heldigvis ikke.......

Rigtig god dag.

Mvh. Marlene.