Aflastningsfamilie/flytning
Fra : tb

Dato : 09-04-02 16:19

Kære NG

Er der nogen her der ved noget om hvad der sker med aflastningsfamilien i
tilfælde af at man flytter til en anden kommune?

Problemstillingen er at min søn nok får en aflastningsfamilie pga nogle til
tider lidt voldsomme reaktioner. (Det vil være ca hver 2. weekend de har
ham) Jeg har været alene med ham altid og selvom jeg nu har fået en kæreste,
så er det ikke sikkert det holder, og det vigtigste er jo at der er nogle
stabile i min søns liv. Men jeg har så overvejet at flytte nærmere min
kæreste, da det er langt at rejse. Men det er til en helt anden kommune.
Aflastningsfamilien bor ikke i min kommune, men er "ansat" af min nuværende
bopælskommune.

Kan man flytte deres ansættelse over i den nye kommune, når nu de er blevet
godkendt? Så min søn ikke skal "miste" dem også? Der er mange grunde til at
jeg ønsker at flytte. Vi trives ikke hvor vi bor, vil gerne have mere grønt
omkring os og selvfølgelig er der så kæresten som jeg ikke orker at bruge 1½
times transporttid til.

Hvordan ser tingene ud i den her situation? Er der nogen der ved det? Jeg
håber meget på noget hjælp!

Mvh
tb

Fra : john-pilely

Dato : 10-04-02 06:04

Hejsa !

Når man flytter og barnet har en aflastningsfamilie, er det op til den ny Kommune om
de vil bevilge aflastningen, da de ikke kan få refusion på denne foranstaltning/støtte, dvs. de
kan ikke indhente penge fra tidligere Kommune.
Det er heller ikke sikkert at man skønner at det er formålstjenligt at barnet skal i en aflastning
der er langt fra hjemmet. Det er forskelligt fra kommune til kommune, da det beror på et skøn.
Du skal altså søge om aflastning i den ny kommune.

Tidligere Kommune kan dog ved skriftlig kontakt anbefale den ny Kommune, hvilket måske kan hjælpe
lidt i forhold til bevillingen.

Jeg synes at det er godt at du tænker på hvilke konsekvenser det kan få for dit barn, hvis
aflastningen
ophører og det skal også med som argument..........

Sanne