Kan ikke skrive øæå - Debian
Fra : Knud

Dato : 09-04-02 23:58

hejsa!

Jeg kan godt skrive øæå i nogle programmer, men i console og bestemt
xchat kan jeg ikke. Det er ret irreterende og jeg har fuldt det hvad der
står på debianguide.dk - men intet hjælper-

Det kommer bare lige pludselig, jeg installere konquore og så kommer
problemt.

nogen hjælp? Jeg er meget meget desparat

Mvh
Knud

Fra : Bo Simonsen

Dato : 10-04-02 08:07

On Wed, 10 Apr 2002 00:58:01 +0200, Knud wrote:

> [...]
> xchat kan jeg ikke. Det er ret irreterende og jeg har fuldt det hvad der
> står på debianguide.dk - men intet hjælper-

Hvis du bruger gdm (da den ikke bruger de predefinerede environments), kan
det være problematisk, ellers plejer den med cat /etc/environment at virke
som der står i debian..

/Bo

Fra : Knud

Dato : 10-04-02 11:02

Bo Simonsen wrote:

> [...]
> det være problematisk, ellers plejer den med cat /etc/environment at virke

Takker for din tid. Jeg har fulgt debianguiden's råd. Grr,... her kan
jeg godt skrive åæø (kan jeg faktisk også i xchat men jeg kan bare ikke
se dem!) Det samme med console

Det hjælper ikke med environment, hjælp venligst, sidst installerede jeg
debian igen bare for at få det væk og nu er det kommet igen

Fra : Dennis Haney

Dato : 10-04-02 11:38

Knud <knud@ujju.dk> writes:

> [...]
>
> Det hjælper ikke med environment, hjælp venligst, sidst installerede
> jeg debian igen bare for at få det væk og nu er det kommet igen

Sæt LANG=da_DK (og evt. LC_MESSAGES=en_US hvis du fortrækker engelske
beskeder i dine programmer)

--
Dennis
I too have always thought explanations were overkill when correcting peoples

Fra : Bo Simonsen

Dato : 10-04-02 13:37

On Wed, 10 Apr 2002 12:37:35 +0200, Dennis Haney wrote:

> Sæt LANG=da_DK (og evt. LC_MESSAGES=en_US hvis du fortrækker engelske
> beskeder i dine programmer)

.... Det samme som debian guiden anbefaler...

/Bo

Fra : Dennis Haney

Dato : 10-04-02 14:46

Bo Simonsen <paltas@geekworld.dk> writes:

> ... Det samme som debian guiden anbefaler...

heh :)

Er locale filerne for da_DK generet? Ellers hjælper det jo minus..
kør dpkg-reconfigure locales

Fra : Bo Simonsen

Dato : 10-04-02 13:38

On Wed, 10 Apr 2002 12:01:32 +0200, Knud wrote:

> Det hjælper ikke med environment, hjælp venligst, sidst installerede jeg
> debian igen bare for at få det væk og nu er det kommet igen

Men bruger du gdm/xdm/kdm til login? (mener det er default i debian)... om
ikke andet slå det fra med rm /etc/rc2.d/S99xdm eller noget i den stil.

/Bo