Stofanet followup
Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 01-02-01 18:24

Hermed en lille followup på tidligere brok over en defekt stofaopkobling.
Jeg havde idag besøg af et par venlige fyre fra Stofa, der gik grundigt til
værks (ikke fordi jeg forstod hvad de rodede med). De skiftede et par ting i
skabet på gaden, målte her, og kiggede der, og i løbet af 20 mintter eller
så virkede alting upåklageligt.

Det skal ydermere siges at min forbindelse nu kører superlækkert. Stabil
download på 130 kB/s og overkommelige pingtider.
Alt i alt en god og positiv oplevelse, trods alt.

--
Søren O.

650 af de bedste gamle gratis spil til download på http://spilarkiv.dk/

Fra : Deny

Dato : 01-02-01 19:32

hvad er overkommelig pingtid????
Du downloader med 130 kb/s, fra hvad for en server??er det ikke meget
forskellig
Mvh
Deny

--
ICQ 72331721

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 01-02-01 20:09

On Thu, 1 Feb 2001 19:32:09 +0100, Deny wrote:
>hvad er overkommelig pingtid????

--- bilbo.tolkien.dk ping statistics ---
5 packets transmitted, 4 packets received, 20% packet loss
round-trip min/avg/max = 27.6/28.0/29.0 ms
[boll@gandalf ~]$

>Du downloader med 130 kb/s, fra hvad for en server??er det ikke meget
>forskellig

Naturligvis.
Forudsætter at alle linier fra mig til serveren kan fælge med.

Præv iævrigt at læse om quoting på http://usenet.dk/netikette/

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 01-02-01 21:39

It seems Søren Boll Overgaard wrote:
>--- bilbo.tolkien.dk ping statistics ---
>5 packets transmitted, 4 packets received, 20% packet loss
>round-trip min/avg/max = 27.6/28.0/29.0 ms
>[boll@gandalf ~]$

De 20% pakketab virker mindre end optimalt.

--
Kasper Mejlgaard, CC

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 01-02-01 22:24

On Thu, 1 Feb 2001 20:39:27 +0000 (UTC), Kasper Mejlgaard wrote:

>De 20% pakketab virker mindre end optimalt.

Det var uheldigt.
Det var den første af efterhånden mange pingpakker der er forsvundet.

--- bilbo.tolkien.dk ping statistics ---
150 packets transmitted, 150 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 25.4/29.5/76.6 ms
[boll@gandalf ~]$

Fra : mohr

Dato : 01-02-01 19:41

"Søren Boll Overgaard" <luser@inet.tele.fw1.dk> wrote

> [...]
> skabet på gaden, målte her, og kiggede der, og i løbet af 20 mintter eller

Jeg har faktisk også kun positive oplevelser med de stofa folk jeg har haft
på besøg!

/mohr

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 02-02-01 08:43

"Søren Boll Overgaard" <luser@inet.tele.fw1.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det skal ydermere siges at min forbindelse nu kører superlækkert. Stabil
> download på 130 kB/s og overkommelige pingtider.

Ja stabil 'keep on dreaming'

Jeg har en 512/512 ProAccess, hvis min ven der har stofa henter noget om
aftenen, er det sjældent med over 20 kbyte/s hvorimod alle andre henter med
max speed nemlig 54 kbyte/s

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 02-02-01 08:54

On Fri, 2 Feb 2001 08:42:40 +0100, Soren 'Disky' Reinke wrote:

> [...]
>aftenen, er det sjældent med over 20 kbyte/s hvorimod alle andre henter med

Og det har hvilken relevans for mig?

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 02-02-01 11:27

> Og det har hvilken relevans for mig?

At det at du tror at du altid kan hente med 130 kbit/s er en ønske drøm.

Stofa net's backbone er nemlig ikke god nok til alle deres brugere

Fra : Erwin Lansing

Dato : 02-02-01 13:50

In article <3a7a9e2a$0$3197$73beb97d@news.dk.uu.net>,
Soren 'Disky' Reinke wrote:

>At det at du tror at du altid kan hente med 130 kbit/s er en ønske drøm.
>
>Stofa net's backbone er nemlig ikke god nok til alle deres brugere

Telia har nok en udemærket backbone, og jeg har forresten aldrig haft
problemer med downloadhastigheder, bare at serveren på den anden side
kan følge med.

/e

--
Erwin Lansing       --       abe.fnidder.dk

"Computers are useless. They only give you answers"
   -- Pablo Picasso

Fra : Brian

Dato : 02-02-01 17:09

Hejsa der må jeg støtte dig!
Det er nok snarre adsl-folkenes backbown der ikke følger med. Ihvertfald kan
jeg bekræfte det du siger med den hastighed eller endda mere i visse
tilfælde. Foresten kan du med fordel installere de tweaks der er på
http://www.stofanet.dk/boots

Brian

Fra : Jacob Laugesen

Dato : 02-02-01 17:56

"Brian" <nomail@nowhere.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg bekræfte det du siger med den hastighed eller endda mere i visse
> tilfælde. Foresten kan du med fordel installere de tweaks der er på

Hvad er det for noget??

Siden findes ikke.

Fra : Lars Jensen

Dato : 02-02-01 19:08

Prøv med http://home1.stofanet.dk/boots

--
Lars B. Jensen
"Det startede med at han slog igen...."

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 02-02-01 13:58

On Fri, 2 Feb 2001 11:27:21 +0100, Soren 'Disky' Reinke wrote:

<snip: snak om max speed på stofanet>

>At det at du tror at du altid kan hente med 130 kbit/s er en ønske drøm.

1) Det har jeg aldrig sagt.
1.1) Vi snakker om kByte ikke kbit. 130 kbit er 2 B-kanaler på en ISDN, og
en sjat til
1.2) Jeg har kun sagt at jeg har oplevet en stabil download på 130 kByte/s.
Jeg har intet sagt om at jeg tror at jeg altid kan hente med den hastighed.

>Stofa net's backbone er nemlig ikke god nok til alle deres brugere

Af ren nysgerrighed, hvilken anelse har du så om det?
Mit bud er, at du blot er fuld af varm luft og powerpointpræsentationer.

--
Søren O.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 02-02-01 14:01

> [...]
>
> Af ren nysgerrighed, hvilken anelse har du så om det?
> Mit bud er, at du blot er fuld af varm luft og powerpointpræsentationer.

Ja jeg kender folk der har det i Sønderborg og Århus og de siger alle
enstemmigt at i prime time falder hastigheden til omrking 20 kbyte/s !!!

Og ja taste fejl at jeg skrev kbit/s og ikke kbyte/s

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 02-02-01 14:23

On Fri, 2 Feb 2001 14:01:05 +0100, Soren 'Disky' Reinke wrote:

>Ja jeg kender folk der har det i Sønderborg og Århus og de siger alle
>enstemmigt at i prime time falder hastigheden til omrking 20 kbyte/s !!!

Bor jeg i sønderborg? Gæt om jeg er ligeglad med dine bekendtes erfaringer,
når mine egne er anderledes.
Iøvrigt har du stadig ikke bevist at du ved noget som helst konkret.

>Og ja taste fejl at jeg skrev kbit/s og ikke kbyte/s

Whatever.

--
Søren O.

Fra : Jonas

Dato : 02-02-01 16:25

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> skrev i en meddelelse

> Ja jeg kender folk der har det i Sønderborg og Århus og de siger alle
> enstemmigt at i prime time falder hastigheden til omrking 20 kbyte/s !!!

Det er i hvert fald ikke tilfældet hos mig i Århus. Jeg har ingen
nævneværdige hastighedsproblemer. Ej heller i primetime. Så hvordan du kan
konkludere det er stofas backbone, der er flaskehalsen hos de folk du
kender, er ikke til at forstå.

Jonas.

Fra : Brian

Dato : 02-02-01 17:11

hey det gør det ikke bestemt ikke i aalborg, men ok omkring de 40-50
stykker, når det går skidt til. Men helt anderledes står det desværre til
med deres mail server fortiden. Og hold da så op med Jeres... min far er
bare stærkere end din far *ggg*

Brian

Fra : Jens Dueholm

Dato : 02-02-01 17:37

In article <3a7aafe3$0$3191$73beb97d@news.dk.uu.net>,
Soren 'Disky' Reinke wrote:

>Ja jeg kender folk der har det i Sønderborg og Århus og de siger alle
>enstemmigt at i prime time falder hastigheden til omrking 20 kbyte/s !!!

Så er de meget uheldige. I al den tid jeg har haft stofanet (siden
okt. 99) har jeg altid haft "max" hastighed[1] på alle tider af døgnet, og
ja, jeg bor i Århus.

Men jeg kender selvf. så også andre her i byen, der siger det samme Søren
Reinke påstår.. men langt størstedelen er det nu nok ikke.

[1] = 1MBit/s downstream og 256KBit/s upstream

/JDC

Fra : Allan Joergensen

Dato : 02-02-01 16:12

Soren 'Disky' Reinke <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote:

>At det at du tror at du altid kan hente med 130 kbit/s er en ønske drøm.
>Stofa net's backbone er nemlig ikke god nok til alle deres brugere

Og du udtaler dig fordi du har et indgående kendskab til Stofa's
backbone?

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>