Hent variabel i database
Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 09-04-02 21:01

Hej

Jeg har et problem, med at hente en variabel i en database. Jeg fået
følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in
query expression 'kundenr = ke@get2net.dk'.

/kundedata.asp, line 63

Mit script ser således ud:

OpenConn("opskrifter.mdb")
strMail = Trim(Request.Form("Mail"))
strQ = "SELECT Adresse1 FROM Kunder WHERE Mail="& strMail &""
Set rs = Conn.Execute (strQ)
Response.Write rs("Adresse1")

Hvis jeg skriver en værdi i database så virker det fint

Nogle forslag

klaus

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-04-02 21:08

"Klaus Egebjerg" <klausegebjerg@get2net.dk> wrote in message
> OpenConn("opskrifter.mdb")
> strMail = Trim(Request.Form("Mail"))
> strQ = "SELECT Adresse1 FROM Kunder WHERE Mail="& strMail &""
> Set rs = Conn.Execute (strQ)
> Response.Write rs("Adresse1")

Prøv med dette( Du mangler ' uden om email, da dette er en tekst og ikke et
tal):

--
Jakob Andersen

Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 09-04-02 21:59

> [...]
>
> OpenConn("opskrifter.mdb")
> strMail = Trim(Request.Form("Mail"))
> strQ = "SELECT Adresse1 FROM Kunder WHERE Mail='"& strMail &"'"

klaus