Gravid fisk..
Fra : holst

Dato : 01-02-01 17:58

Hej alle

Jeg har næsten lige fået mit første akvarie, så min viden indenfor dette
område er stærkt begrænset.
Jeg har en eller anden lille sort fisk på ca. 3 cm., som er blevet rimelig
tyk - i hvert fald noget tykkere end da jeg købte den. Jeg tror måske at det
er fordi at den er gravid! Men hvordan finder jeg ud af det?? -Og hvordan
ved jeg hvornaå den skal placeres i fødeburet?

På forhånd tak
holst

Fra : Aardvark

Dato : 01-02-01 21:18

Tryk den på maven.

Ai...skal nok være sød.

Det er sandsynligvis en Black Molly, som føder levende unger.

Hvordan / Hvornår, er der med sikkerhed andre eksperter i denne nyhedsgruppe
som kan svare på

/Brian

Fra : holst

Dato : 01-02-01 22:14

"Aardvark" <aardvark@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Tryk den på maven.

Har prøvet . Det hjalp desværre ikke!

> Det er sandsynligvis en Black Molly, som føder levende unger.

Ja, lige præcis, det var det den hed!

> Hvordan / Hvornår, er der med sikkerhed andre eksperter i denne
nyhedsgruppe
> som kan svare på

Det håber jeg i hvert fald.

holst

Fra : Allan Godsk Larsen

Dato : 03-02-01 03:01

Hej Holst

Black molly føder ganske rigtig levende unger ligesom f.eks. guppier - Rent
faktisk er der en tidligere tråd, som omhandler dit problem.... bare for
guppier! se tråden med emnet "Guppier drægtige ?"

Som du kan læse, kan hunnerne "nedkomme" flere gange på en parring altså kan
du godt glemme det der med at tælle dagene istedet gælder det simpelhen om
at iagtage sine fisk og få det tyskerne kalder "fingerspitz gefüll" (jeg er
ikke sikker på at det er stavet rigtig *s*). Jeg havde engang nogle røde
platyer, hvor jeg efterhånden lærte at kunne se hvornår de ville nedkomme
1-2 dage før.... Efter et stykke tid og MANGE unger blev det nu nærmere til
"Jeg behøver vist ikke fodre i dag - de får SIKKERT mad i morgen".

Den omtalte tråd har et indlæg fra Karsten Plesner, som er meget
interessant - Jeg vidste ikke, at hunnen kunne gemme kuld fra forskellige
hanner - Tak for oplysningen!

KH Allan

holst <holst@control.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Fkke6.7836$zw.110168@twister.sunsite.dk...