sony fx501 ... igen. kun 1 spg
Fra : Jimme Sørensen

Dato : 09-04-02 17:06

Hej NG.
Jeg vil bare spørge om der er nogen som har erfaringer med sonys notebook
fx501.
Jeg tænker specielt på hvordan den klare 3d-grafik, når den kun har 8 mb.
grafik.
Altså hvordan den kører spil som f.eks. half-life, quake og nfs.
Også hvordan dens 3d-grafik er i forhold til andre notebooks som f.eks.
fujitsu, compaq mfl. som jo kører med 32 mb shared grafikram.

på forhånd tak.
Jimme

Fra : Claus Sørensen

Dato : 09-04-02 18:35

Hej Jimmie

Shared RAM er næsten altid langsommere end 8 MB RAM dedikeret direkte til
chippen. Jeg har testet en del bærbare med Shared RAM. De kørte med 1-5
frames per second i 3DMark2001 i den første biljagtstest.

Pas desuden på de maskiner som benytter Intel FCPGA processorer. De støjer
ganske forfærdeligt, og bruger en del mere strøm, end en maskine med Intel
Mobile CPU. Amitech, Vega, Toshiba og nogle andre benytter sig af dette
"billige" trick.

Claus Sørensen, Laptop4u