Bios opdatering HJÆLP!
Fra : Birger C. Jacobsen

Dato : 09-04-02 12:48

Hej alle experter,
Er der et klogt hoved der kan hjælpe med dette? En god ven af mig har en
Boston maskine med en bios fra 1998 der trænger voldsomt til at blive
opdateret, men det er jo en jungle at komme ud i, når man leder efter
opdateringer.
Det nummer der står på opstarts billedet er -
09/03/1998-VIAMVP3-00000007C-00
Det vil være dejligt også at få en lille vejledning til hvordan vi opdaterer
bios'en.
Håber der er en den kan hjælpe.

Med venlig hilsen B. Jacobsen

Fra : Leony

Dato : 09-04-02 14:11

"Birger C. Jacobsen" <birger-jacobsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cb2d526$0$5204$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> [...]
> Boston maskine med en bios fra 1998 der trænger voldsomt til at blive
> opdateret, men det er jo en jungle at komme ud i, når man leder efter

Hvis maskinen kører godt nok er der ingen grund til at opdatere BIOS.
BIOS bør kun opdateres hvis man ved det vil rette en fejl man har eller man
har brug for en større harddisk.
Computeren bliver ikke hurtigere eller noget i den retning.

> Det nummer der står på opstarts billedet er -
> 09/03/1998-VIAMVP3-00000007C-00

Jeg kan ikke finde noget på nettet med det nummer.
I starten står der også hvilken BIOS det er (Award & AMI har unikt nummer,
det har Phoenix ikke)
Hvilken model Boston er det og kan man finde nogle BIOS på deres hjemmeside?
Du kan prøve at downloade dette program:
ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/ctbios15.zip
det kan give en masse detaljer omkring bundkortet.

> Det vil være dejligt også at få en lille vejledning til hvordan vi
opdaterer
> bios'en.

Det står som regel på den side man downloader BIOS fra.

Da dit spørgsmål egentligt er bundkort relateret burde du skrive det i
bundkortgruppen.
Blot en venlig opfordring.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Birger C. Jacobsen

Dato : 09-04-02 15:19

Der er problemer med maskinen, og der bl.a. sat større HD i, samtidig er der
noget strømstyring der ikke virker efter hensigten.
Bios data er:
Award Modular BIOS v4,51PG
Bios ID: 00000007C
Chipset: VIA 82C598 rev 4
OEM Signon: VX59Pro R1,20 Sep.04.1998 AOpen Inc.

Fra : Leony

Dato : 09-04-02 15:44

"Birger C. Jacobsen" <birger-jacobsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cb2f8b9$0$5208$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> [...]
> Bios ID: 00000007C
> Chipset: VIA 82C598 rev 4
> OEM Signon: VX59Pro R1,20 Sep.04.1998 AOpen Inc.

Jeg tror det er et Aopen motherboard der hedder VX59Pro.
Det passer meget godt med deres navngivning.
Hvis det sidder i en Compaq, IBM eller lignende mærkevare pc, så skal BIOS
findes på deres hjemmeside under modellen.

Fra : [5250] Jens

Dato : 09-04-02 20:03

Leony wrote:

> Jeg tror det er et Aopen motherboard der hedder VX59Pro.

AOpen har ikke lavet et VX59Pro, men der findes MX59Pro og AX59Pro.

Fra : Birger C. Jacobsen

Dato : 09-04-02 20:52

1000 tak for hjælpen, vi fik hentet og opdateret bios, og alt virker efter
hensigten!

MVH B. Jacobsen

Fra : Leony

Dato : 10-04-02 08:16

"Birger C. Jacobsen" <birger-jacobsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cb346c1$0$10900$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> 1000 tak for hjælpen, vi fik hentet og opdateret bios, og alt virker efter
> hensigten!

Bare af nysgerrighed hvilken en hentede I.

Fra : Leony

Dato : 10-04-02 08:18

"[5250] Jens" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse

> AOpen har ikke lavet et VX59Pro, men der findes MX59Pro og AX59Pro.

Hvilket også var gunden til at jeg skriver "tror" og at det passer meget
godt med deres navngivning.
Hvis det er et board der er lavet til brug i IBM, Compaq osv er det ikke
sikkert at det figurerer på Aopen's hjemmeside.