Bestilling ved Wanna-save
Fra : Christopher Tracy

Dato : 01-02-01 17:25

Hej der....

Skulle lige ha' lidt "hjælp", - jeg har bestemt mig for at bestille den der
gratis Ericsson ved wanna-save, og er ved at udfylde bestillingssedlen, men
ved ikke lige hvad "IMEI nr." er for noget, er der én der kunne være så
flink og fortælle mig hvad det er og om det overhovedet er noget der skal ud
fyldes ?

Tak
/C.T.

Fra : John Frandsen

Dato : 01-02-01 17:42

"Christopher Tracy" <goldartist@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
være så
> flink og fortælle mig hvad det er og om det overhovedet er

Som du ser er der et lille 1) fed flere af felterne - bl.a. ved
IMEI-feltet...
Et kig i bunden af siden viser at 1) betyder: Skal IKKE udfyldes

--
mvh/regards John (som osse li'e har bestilt telefonen

Kom og tilmeld dit link på vores gratis Link-sider
http://fp.worldonline.dk/fpeisl27461 (u. pop-up)
http://go.to/agersoft (m. pop-up)

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-02-01 17:59

Christopher Tracy wrote:

> ..."IMEI nr." er for noget,....

Hvis jeg har forstået tingene i rette sammenhæng:

IMEI nr. er telefonens "cpr.nummer".

Det kan du bruge når telefonen er blevet stjålet, så kan politiet i
samarbejde med operatørerne finde ud af om din telefon bliver
tændt/brugt i alle lande som er tilsluttet IMEI-aftalen.
Også hvis man bruger et andet sim-kort.

Så husk at skrive det op, når du får telefonen. Det er ofte placeret
bag batteriet på selve telefonen. Og det også tit placeret på
emballagen som telefonen bliver leveret med.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Til OutlookEkspress brugere:

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-02-01 17:59

> [...]
> ved ikke lige hvad "IMEI nr." er for noget, er der én der kunne være så
> flink og fortælle mig hvad det er og om det overhovedet er noget der skal

Svjh husker da jeg udfyldte min bestilling er der et 1-tal i det felt.
Nederst på siden stod der, at felter med "1" ikke skulle udfyldes.

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Michael Ravn

Dato : 01-02-01 18:02

On Thu, 1 Feb 2001 17:24:46 +0100, "Christopher Tracy"
<goldartist@yahoo.com> wrote:

> [...]
>flink og fortælle mig hvad det er og om det overhovedet er noget der skal ud

Så vidt jeg husker, står der for neden en linie med en * og "skal ikke
udfyldes", som henviser til en række felter.

Michael Ravn

Fra : N/A

Dato : 01-02-01 18:24

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-02-01 18:24

Christopher Tracy wrote:

> Hej igen...
>
> Lige et tillægsspørsmål....Er det muligt at bruge f.eks. et
> Tele.DK-Sim-kort, i den telefon man får fra Telia, eller er der Sim-lock på
> ???

Rygterne siger, at der er sim-lock på.

Jeg venter spændt på min Nokia3210. Min Siemens C25 har lige gået i
udu, hvilket vil sige, at ringetonerne er væk. Og jeg kan ikke ringe
fra den (prøvet kun et nummer, som jeg har oplevet tidligere problemer
med). Jeg kan fint modtage opkald, jeg skal såmend bare se
lyssignalet.

NB: Ret venligst Sv: i emnelinjen til Re: Så kan alle se din besked
(dvs. sunsite-brugere)

Fra : Erik Einum

Dato : 02-02-01 05:58

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> wrote
> NB: Ret venligst Sv: i emnelinjen til Re: Så kan alle se din besked
> (dvs. sunsite-brugere)

Hvorfor rette det manuelt hver gang, når man kan rette det permanent:
Du poster med "SV:"? : http://home.online.no/~knutsp/oe/

///Mvh. EE

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-02-01 10:33

Erik Einum wrote:

> Hvorfor rette det manuelt hver gang, når man kan rette det permanent:
> Du poster med "SV:"? : http://home.online.no/~knutsp/oe/

Om han gør det manuelt eller følger mit link i signaturen er jo ret
ligegyldig, ik?

Takker for linket.

Fra : Erik Einum

Dato : 02-02-01 11:57

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> wrote in message

> Om han gør det manuelt eller følger mit link i signaturen er jo ret
> ligegyldig, ik?

Jeg så ikke signaturen din, kun PS!-oppfordringen. Dessuten leste jeg news
offline, og kunne heller ikke ha fulgt linken....

> Takker for linket.

.....men det har jeg gjort nå, og ser at det er noe lignende som den linken
jeg postet deg.

///Mvh. EE

Fra : Gunnar

Dato : 02-02-01 17:54

Hej der også..

IMEI nummer er et nummer telefonen har,så det springer du over...Men har
ikke helt gemmenskuet
Wanna-save,og Telia...En telefon i nakken som nok er simlåst,gratis
abonnenment i 6 måneder..Hvor henter Telia pengene ind igen ? På opkald ?

Hilsen
Gunnar

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-02-01 18:10

Gunnar wrote:

> [...]
> Wanna-save,og Telia...En telefon i nakken som nok er simlåst,gratis
> abonnenment i 6 måneder..Hvor henter Telia pengene ind igen ? På opkald ?

Bl.a. men vel også et håb om, at folk vil beholde Telia efter de 6
måneder.

Det er jo ligesom 25 øres tilbudene tilbage i 1995-1996.
Dengang var der kun to udbydere som havde ret ens priser, så derfor
var motivationen for at springe ret lille.

men nu, hmmmmmm. Jeg har indtrykket af, at nogen springer rundt mellem
de forskellige udbydere. Alt afhængig af hvem der nu har slagtilbud.

Fra : John Frandsen

Dato : 02-02-01 19:44

"Gunnar" <hitcher@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
simlåst,gratis
> abonnenment i 6 måneder..Hvor henter Telia pengene ind igen ?

Det er der vel ret beset heller ikke noget underligt i ?
Det er jo på nøjagtigt samme måde som hvis du daffede ned i en
telebutik og købte telefonen til fuld pris og med
betalingsabonnement... Minutprisen er jo den samme som på det
gratis tilbud med gratis abonnement!

Som jeg kan se det ligner det et knaldgodt tilbud, som jeg nu
også har sagt ja tak til.

Desuden har jeg set at flere her i gruppen siger at de vil lægge
telefonen i skuffen indtil abonnementet kan opsiges. Derefter vil
de isætte deres eget simkort.

--
mvh/regards John

Fra : Claus E Beyer

Dato : 02-02-01 21:55

"John Frandsen" <john@talent.dk> skrev i en meddelelse

> Desuden har jeg set at flere her i gruppen siger at de vil lægge
> telefonen i skuffen indtil abonnementet kan opsiges. Derefter vil
> de isætte deres eget simkort.

Det er der da ingen grund til. Hvorfor ikke bruge den, det er da
favorabelt at kunne ringe til 80øre/min hele døgnet når man er i
Telias eget dækningsområde.

Claus

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-02-01 22:14

Claus E Beyer wrote:

> .... ringe til 80øre/min hele døgnet ....

Dette gælder stadigvæk kun til fastnetabonnenter og til
mobilabonennter som er tilsluttet telia.

Fra : jan steen sørensen

Dato : 03-02-01 18:52

Carsten Riis skrev i meddelelsen <3A7B2244.4A72A497@car_ST_en.dk>...

>Dette gælder stadigvæk kun til fastnetabonnenter og til
>mobilabonennter som er tilsluttet telia.

?????

SÅ lige een gang til - ring til 80 øre/min døgnet rundt:
Til ALLE fastnet abonnenter i Danmark - uanset HVOR de er abonnenter.
Og til ALLE mobilnumre der starter på 28xxxxxx (Telia)
Det kan da ikke gøres meget billigere?! - totalt set?!

Jan

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-02-01 00:55

"jan steen sørensen" wrote:

> ?????

Som Claus skriver det, så står det som om det gælder til alle former
for telefoner, sålænge man selv er i et telia-område.
(og som jeg kan se det er ret lille i forhold til andre landsdækkende
udbydere)

> SÅ lige een gang til - ring til 80 øre/min døgnet rundt:
> Til ALLE fastnet abonnenter i Danmark - uanset HVOR de er abonnenter.
> Og til ALLE mobilnumre der starter på 28xxxxxx (Telia)

Hvor mange teliamobil-abonnenter findes der?

Jeg har ikke mange i min omgangskreds.
(og ja, jeg ved godt, at jeg ikke repræsentativt udsnit af
befolkningen)

Derudover, så var det vist nok også det jeg skrev, eller hva?

> Det kan da ikke gøres meget billigere?! - totalt set?!

Det kommer vel an på, hvor meget, hvornår og til hvem man har brug for
at ringe til.

Fx. jeg har sammen med min forlovede en modus 3 (tre timer pr. måned,
hvis vi ringer til andre end mellem os. Der gives "halv takst" mellem
os) for flere hos Mobilix.

Lad os så sige, at vi ringer hele modusen op til min søsters
SonofonTaletids-halløj i dagtimerne, så kan vi ringe i tre timer (pr.
måned) for 245 kroner. 1,36 kroner pr. minut
Telias "tilbud" vil være 1,95*180 = 351 kroner.
Ringer min forlovede og jeg mellem vores mobiltelefoner, så bliver
minutprisen 68 øre pr. minut, da minuttælleren så kun kører på halv
tempo.

Det kan vist ikke blive meget billigere med vores telefon-behov.
Andre må så selv overveje hvilket tilbud som er bedst for dem.

Teliatilbuddet via wanna-save kan betale sig for en person som ikke
har behov for at ringe særlig meget. Dette dog kun i første 6 måneder,
da månedsprisen derefter bliver 80 kroner pr. måned og så forbruget.
Hvilket vil være lidt dyrt, hvis man fx kun ringer ti minutter pr.
mdr. til anden teliaabonnent dvs. 8,8 kroner pr. minut.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-02-01 14:47

jan steen sørensen skrev:

> [...]
>Og til ALLE mobilnumre der starter på 28xxxxxx (Telia)
>Det kan da ikke gøres meget billigere?! - totalt set?!

Jo! Den pris gælder kun der hvor Telia selv dækker, og der er mange
steder hvor man roamer (dvs. Telia dækker ikke), så koster det
pludselig 1,95.

Desuden er det vist begrænset hvor mange mobilkunder Telia har i
forhold til de andre, de fleste af mine venner er hos Sonofon, Telmore
og et par stykker hos TDK. Også til dem ville prisen være 1,95.

Når jeg får min fra wanna-save, så vil jeg da have den liggende i
tasken, og bruge den til at ringe fra når jeg ringer til
fastnettelefoner, men ellers vil jeg da bruge min telefon med Telmore.
--
venligst
/Lasse

Gratis Ericsson A 2618r mobiltelefon:
http://fergusons.dk/link/2618/

Fra : jan steen sørensen

Dato : 04-02-01 22:04

Lasse Hedegaard skrev i meddelelsen ...

> [...]
>forhold til de andre, de fleste af mine venner er hos Sonofon, Telmore
>og et par stykker hos TDK. Også til dem ville prisen være 1,95.

Prisen vil ganske rigtigt være 1,95 om dagen og halv pris om aftenen....-
det er iøvrigt den enkelte opertør der selv bestemmer hvad TIL- eller
IND-ringningsprisen skal være... - jeg synes det er fornuftigt at nogle
prøver at kæmpe for lavere priser - har du foresten set at hos Mobilix kan
du få Modus Viva til 150 kr / md. for 300 minutter - og så er de iøvrigt
ligeglade med hvem du ringer til, blot du gør det efter kl. 18 eller i
weekenden.
Jan

>Når jeg får min fra wanna-save, så vil jeg da have den liggende i
>tasken, og bruge den til at ringe fra når jeg ringer til
>fastnettelefoner, men ellers vil jeg da bruge min telefon med Telmore.

Hvorfor så ikke også have et VIVA abon, (har selv) -en lille god fidus når
man ringer meget ....

held med det..
Jan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-02-01 22:08

jan steen sørensen skrev:

>Hvorfor så ikke også have et VIVA abon, (har selv) -en lille god fidus når
>man ringer meget ....

Jeg har Telmore som jeg er yderst tilfreds med. De er de billigste for
mig. Når jeg nu kan få en gratis telefon med gratis ab. et halvt år,
så er det da klart, at jeg vil bruge dem hvis de er billigst, og jeg
har telefonen med.

- jeg ringer ikke særlig meget.

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-02-01 22:43

"jan steen sørensen" wrote:

> Hvorfor så ikke også have et VIVA abon, (har selv) -en lille god fidus når
> man ringer meget ....

...... om aftenen.

Fra : jan steen sørensen

Dato : 05-02-01 09:28

Carsten Riis skrev i meddelelsen <3A7DCC16.8A36BD7@car_ST_en.dk>...

>..... om aftenen.

og som jeg selv skrev hvis du ellers havde læst lidt længere oppe i teksten:
"efter kl 18:00 og i weekenden!"
- er det ikke også om aftenen??
Jan

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-02-01 10:17

"jan steen sørensen" wrote:

> og som jeg selv skrev hvis du ellers havde læst lidt længere oppe i teksten:
> "efter kl 18:00 og i weekenden!"
> - er det ikke også om aftenen??

jo da, det er jo bare vigtigt at fuldføre de sætninger man har gang i.

Spørgsmålet er så om man har behov for at ringe 5 timer pr. mdr. om
aftenen og weekend?
Det er faktisk ret meget.

Fra : Devast8or

Dato : 02-02-01 23:58

Det kan være at man gerne vil beholde sit gamle nummer og iøvrigt er godt
tilfreds med sin udbyder...

Devast8or

--
------ MAKE MONEY JUST FOR BEING ONLINE ------
Click here if you're interested:

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-02-01 00:30

Devast8or wrote:

> Det kan være at man gerne vil beholde sit gamle nummer og iøvrigt er godt
> tilfreds med sin udbyder...

Det er også en mulighed.

Der er mange muligheder nu om stunder.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)