Identifikation af RAM
Fra : BHP

Dato : 09-04-02 11:52

Hej.

Jeg har rodet lidt i skufferne og fundet 6 (3par) 72-bens RAM klodser, men
nu kan jeg ikke huske hvad størelse de er i, er der nogen der kan hjælpe mig
videre.

BH

Fra : Leony

Dato : 09-04-02 14:13

"BHP" <bear@NOSPAMe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nu kan jeg ikke huske hvad størelse de er i, er der nogen der kan hjælpe

Umiddelbart vil jeg mene at der er tale om 6 stk 8 MB blokke Godt gæt
ikke andet.

Står der ikke nogle tal på dem eller et eller andet der kan være et spor.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Martin S.

Dato : 09-04-02 19:11

> [...]
> nu kan jeg ikke huske hvad størelse de er i, er der nogen der kan hjælpe

Der står et lille serienummer på hver eneste chip. f.eks. hy51117804b eller
lign.
hy = hyundai,
ti =texas instruments
osv.
ser om du ikke kan finde det serienummer eller ihvertfald 5 cifre af det på
http://www.itis.spb.ru/win/mem/memcross.htm
mvh. Martin S.

Fra : BHP

Dato : 09-04-02 20:12

UPDATE:

De 2 af stængerne er fra TI :
Model# TM248GBK32U-60 med sølvben
chip#: TMS418169DZ
4 stk. på hver stang.

Har fundet udaf at det er 60ns, men TI site gjorde mig ikke klogere.
2 stænger : chip#ALLIANCE AS4C14440-60JC, 16 chips, dobbeltsidet også 60ns.
2 sidste : "noname" chip# 8117805A-60, 8 chip på hver singelsidet også 60ns.

BHP

Fra : Martin S.

Dato : 09-04-02 21:06

De er på 8MB / EDO.. http://www.aopen.com/tech/report/mb/ap53/dram.htm

> Har fundet udaf at det er 60ns, men TI site gjorde mig ikke klogere.
> 2 stænger : chip#ALLIANCE AS4C14440-60JC, 16 chips, dobbeltsidet også
60ns.
Den kan jeg ikke finde. Er du sikker på det er c14440 og ikke 144.... et
eller andet ?

> 2 sidste : "noname" chip# 8117805A-60, 8 chip på hver singelsidet også
60ns

De er hver på 4MB
http://junitec.ist.utl.pt/chipdir/f/dram.htm

Ellers check http://www.xs4all.nl/~ganswijk/chipdir/n/14.htm
hvor du kan erstatte f.eks. 14.htm med 81.htm altså de første 2 cifre i chip
nummeret. Det giver så en oversigt over alle chips startende med 81

Hej fra Martin S.

Fra : BHP

Dato : 10-04-02 09:59

Hej Martin S.

"Martin S." <real_warhawk@[removethis]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "BHP" <bear@NOSPAMe-mail.dk> skrev i en meddelelse
<snip>

> 60ns.
> Den kan jeg ikke finde. Er du sikker på det er c14440 og ikke 144.... et
> eller andet ?
<snip>
Du har ret, det er c14400-60JC

BHP

Fra : Martin S.

Dato : 10-04-02 11:28

KLIP

> <snip>
> Du har ret, det er c14400-60JC
dem kan jeg desværre ikke finde.noget om. Og det er svært at komme med et
gæt.
mvh
Martin S.

Fra : BHP