tekstfil
Fra : Jakob Bork

Dato : 09-04-02 10:09

Nu synes jeg snart jeg har prøvet alt. Jeg skulle lige bruge en tekstfil til
en simpel tæller, og hentede nedenstående fra html.dk. Det eneste jeg har
ændret er CreateObject -> server.CreateObject (ingen af delene virker) og så
selvfølgelige lige placeringen af filen. Når det køres går webserveren i stå
og virker ikke før den bliver genstartet. Det er på to IIS 5.1 maskiner jeg
nu har prøvet. Jeg har en fornemmelse af at det er indstillinger på
webserveren, men hvilke. Filen har læse/skrive-adgang og der må selvfølgelig
eksekveres scripts.

VBScript
<%
' Variabler
Dim fso, f, filespec

' Filesystem objektet
Set fso = server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

' Find den fysiske placering af tekstfilen
filespec = Server.Mappath("/test/ministerier.txt")

' Åbn tekstfilen
Set f = fso.OpenTextFile("ministerier.txt",1)

' Luk tekstfilen igen
f.Close
%>

Er der nogen der har en ide eller lige ved hvor det skal ændres for at køre.

Mvh

Jakob Bork

Fra : Bosse

Dato : 09-04-02 10:25

"Jakob Bork" <bork@adslhome.dk> wrote in message
<snip>
> Er der nogen der har en ide eller lige ved hvor det skal ændres for at
køre.

> Mvh
>
> Jakob Bork

Har Norton AV til at køre??
Hvis du har skal du slå script-blocking fra da det spærrer for adgang til
FSO

Lasse

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-04-02 10:35

"Jakob Bork" <bork@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> filespec = Server.Mappath("/test/ministerier.txt")
>
> ' Åbn tekstfilen
> Set f = fso.OpenTextFile("ministerier.txt",1)

Prøv dette:

<%
Dim fso, f, filespec
Set fso = server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
filespec = Server.Mappath("/test/ministerier.txt")
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)
f.Close
%>

--
Jakob Andersen

Fra : Jakob Bork

Dato : 09-04-02 16:10

> Prøv dette:
> filespec = Server.Mappath("/test/ministerier.txt")
> Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)

Selvfølgelig. Den havde jeg lige overset, det var et forsøg på fejlfinding,
at jeg skrev filen direkte ind. Det virkede selvfølgelig ikke, men det
gjorde det heller ikke før, altså som du skriver her.

Det var NAV. Nu kører det upåklageligt.

Takker