Lydkort duel - Hercules v. Terratec
Fra : [3320] Jacob

Dato : 09-04-02 09:23

En ven har bedt mig anbefale et lydkort i 500,- klassen. Jeg er personligt
vældig begejstret for Terratec's DMX Xfire 1024, mens han har set sig varm
på Hercules Fortissimo II.

Kender i til nogen test, hvor disse to, evt. flere, lydkort er oppe imod
hinanden, eller kan nogen i gruppen selv komme med en god analysering/
erfaring med begge disse to kort?

Hans behov er lidt af hvert såsom spil, lydafspilning/optagelse, men ikke
surround sound.

PFT,

Jacob

Fra : Karsten Borchers

Dato : 09-04-02 09:32

Jeg invisterede for en uge siden i Fortissimo II kortet. Mine forventninger
var store da jeg havde hørt en del godt om det. Har både XP og 98SE, men
under ingen af systemerne fik jeg denne samme lydkvalitet som jeg fik fra SB
Live Value. Havde justeret som en gal på Fortissimo's Equalizer, og det
hjalp da også lidt men jeg havde stadig indtryk af at have propper i ørene.
Resolut bestile jeg mig så et SB Audigy Player som kom med posten igår, og
tilbage fik jeg min gode lyd.
Lidt ærgeligt da jeg ellers havde sat mig op efter at støtte andre
producenter end Creative. Men hvis de ikke levere samme gode lyd, jamen så
har de ingen chance i min maskine.

Karsten Borchers

Fra : Ole & Christina

Dato : 09-04-02 11:56

Tyske PC-pro testede begge kort på et tidspunkt...

Ole S.