USB og digital kamera
Fra : mbi

Dato : 09-04-02 08:59

Hej NG.
Jeg har en Canon Powershot S10, USB mus og en HP scanner, alle virker fint
under Windows via USB. Alle enheder undtagen kameraet virker også fint
under Linux (Mandrake 8.2, KDE3). Nu er jeg på bar bund. Gtcam plugin til
Gnome kan fint genkende kameraet, men når jeg prøver at importere billeder,
melder den fejl - noget med canon_lock_keys. KDE3 melder også fejl -
"undefined error". Er der nogen der har et forslag? På forhånd tak.

Fra : Joakim Recht

Dato : 09-04-02 14:31

"mbi" <mbi@mbi.dk> writes:

> [...]
> melder den fejl - noget med canon_lock_keys. KDE3 melder også fejl -
> "undefined error". Er der nogen der har et forslag? På forhånd tak.

Du kan garanteret bruge gphoto2, det virker med de fleste kameraer...
Find det på http://www.gphoto.org

Joakim Recht
Tlf. 20 85 54 77
Email god@cs.auc.dk / PGP key http://www.braindump.dk/pgp.txt
WWW http://www.braindump.dk / http://www.compuclub.dk

Fra : mbi

Dato : 09-04-02 15:04

> Du kan garanteret bruge gphoto2, det virker med de fleste kameraer...
> Find det på http://www.gphoto.org
Det er det jeg har! Det følger med Mandrake 8.2 og jeg har sågar prøvet selv
at installere den fra sourcen. Men intet
ker..

Fra : mbi

Dato : 09-04-02 17:02

> Du kan garanteret bruge gphoto2, det virker med de fleste kameraer...
> Find det på http://www.gphoto.org
Helt nøjagtigt skriver den:
canon_usb_lock_keys: Unexpected amount of data returned (0 bytes, expected
4)
Camera not ready, could not lock camera keys: Unspecified error