Cosmos vs. Designspace?
Fra : Andersen

Dato : 09-04-02 06:59

Hej NG
Hvem kan sige noget om fordele og ulemper ved henholdsvis Cosmos-designstar
og Designspace fra Ansys?
Hvilken en er "bedst" og/eller mest brugervenlig og hvad fungerer bedst med
Inventor 5?

Andersen

Fra : Lars Sandberg

Dato : 13-04-02 10:58

In article <HDvs8.12861$567.686487@news000.worldonline.dk>,
andersencarsten@sol.dk says...
> [...]
> og Designspace fra Ansys?
> Hvilken en er "bedst" og/eller mest brugervenlig og hvad fungerer bedst med

Hej, et Amerikansk ingeniørfirma: ARA-Engineering, har faktisk lavet en
sådan sammenligning. De har ligeledes udfærdiget en 50 siders raport ud
fra disse test's.

Jeg vil derfor foreslå dig at rette henvendelse til Dem for at få
raporten som er gratis og iform af et pdf-dokument.

Kontakt her:
http://www.ara-eng.com/Special_Report.htm

Jeg kan godt afsløre at forskellene imellem de testede systemer er
markant stor. Så skal du vælge en FEA løsning, er du nok ikke i tvivl
efter denne gennemgang.

Hvad der er mindst ligeså interessant er ARA-Engineering's baggrund og
viden/ kompetence for at udføre denne sammenligning. Med andre ord test
"testholdet"

Du kan se mere her:
http://www.ara-eng.com/

God læselyst.

--
Best Regards/ Med venlig hilsen
Lars Sandberg

TechSolution powered by IMAGINiT Technologies
Mechanical Solution Center

Fra : Claus Dalsgaard

Dato : 17-06-02 15:04

Hej,

Når man følger det nævnte link, havner man (efter at have afleveret en masse
oplysninger), på forunderlig vis på Ansys' webserver, hvor linket ikke
længere er tilgængeligt.

Nu er det så at man overvejer hvor neutral pågældende rapport er.

Venlig hilsen

Claus Dalsgaard

Fra : Lars

Dato : 18-06-02 22:37

In article <3d0deb90$0$80428$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, ccd@jyde.dk says...
> [...]
> længere er tilgængeligt.
>
> Nu er det så at man overvejer hvor neutral pågældende rapport er.

Hmm, ja de har idet hele taget links til alle de software produkter som de anvender til at løse
FEA opgaver/ konstr. for deres kunder:

NE/NASTRAN by Noran Engineering, Inc.
FEMAP Professional by Structural Dynamics Research Corporation
ANSYS DesignSpace by ANSYS
SolidWorks by SolidWorks Corp.
Inventor by Autodesk
AutoCAD 2000 by Autodesk
Algor by Algor, Inc.
CAEFEM by Concurrent Analysis Corporation
Stardyne by Research Engineers, Inc.
Working Model 2D and 3D by MacNeal-Schwendler Corporation
SmartSketch by Intergraph
MathCad Professional by MathSoft
ZEMAX by Focus Software, Inc.

http://www.ara-eng.com/Links.htm

Jeg kan se at linket peger på Ansys.com, hvor det ikke løses. For mig ligner dette en regulær
fejl, hvorfor det er sket ved jeg ikke.
Jeg mener at deres web-site beskriver deres baggrund temmelig godt, jeg kan ikke se nogen
relationer til noget FEA firma, og som nævnt anvender de ovenstående produkter.

--
Best regards

Lars Sandberg
TechSolution