ListerPetter diesel...???
Fra : stidsholt@mac.com

Dato : 08-04-02 20:42

Hej,

Er der nogen her i gruppen der kender til, hvad en inderbords diesel af
fabrikatet ListerPetter er for en? Jeg er ikke kyndig og har ikke hørt
om det mærke før. Hvilket ry har ListerPetter på sig - service,
stabilitet, reservedele m. v.????

Tak of svar.

Ohøj fra Søren

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-04-02 21:38

> [...]
> fabrikatet ListerPetter er for en? Jeg er ikke kyndig og har ikke hørt
> om det mærke før. Hvilket ry har ListerPetter på sig - service,

Ohøj Søren

Jeg ved ikke meget om de enkelte modeller, men det er gode, gammeldags
motorer. Meget ofte er de luftkølede og har især været meget brugt til
brandpumper. Jeg mener, at Lister og Petter blev slået sammen, men ikke
hvornår.

Der har bl.a. gennem tiden været solgt en del gennem civilforsvaret,
ligesom de også har været brugt i gamle redningsbåde.

Claus

Fra : Ole

Dato : 08-04-02 22:20

I 1986 blev Lister og Petter lagt sammen til Lister-Petter, de laver meget
robuste motorer, bl.a. luftkølede. Jeg har set en Lister der havde kørt i 24
timer uden olietryk uden nævneværdig slid ( den er delvist stænksmurt ),
noget der ville være katastrofalt på andre motorer. Ellers kender jeg ikke
meget til dem.

--
Hilsen Ole

Mail to: o.n.l@mail.dk -de tre z'er fjernes.

Fra : Lars Bonde

Dato : 08-04-02 22:35

Jeg har sejlet med en ListerPetter 6 HK i mange år. En fin lille motor som
aldrig har svigtet. Nem at få reservedele til og til rimelige priser. Den
har det lille problem at den æder topstykket på ca.15 år. Den motor jeg
sejlede med var bygget til kølebiler eller til generatorer på små både
bygget til at køre altid.

Fra : Lars Bonde

Dato : 08-04-02 23:23

ligger den i Chippelotte?

Fra : Hans

Dato : 09-04-02 08:22

Jeg har haft en 2 cyl 12 hk i min båd i 20 år ,men den var saltvandskølet ,
så nu har jeg skiftet den ud.
En meget driftsikker motor,selvudluftende og med forvarmer.
Hans.