Upload-script
Fra : Kasper Johansen

Dato : 08-04-02 21:42

Nu har jeg gang på gang fejlet i mit upload-script. Er der ikke en der er
venlig og lægge et komplet upload-script her?? Altså jeg mener "FROM:
C:\Billede.jpg TO: C:\Apache\HTDOCS\images\up_pic.jpg", simpelt hen det
hele. Eller er det bare umuligt fordi min server køre Windows??? Jeg græder
virkelig hvis at det er... Jeg håber virkelig at der er nogle der gider at
lægge et script ud, så vil jeg være evigt taknemlig...

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 08-04-02 22:43

Jeg har for nylig lavet
http://www.kezze.dk/pub/upload.phps
Tilføj selv sikkerhed.

--
Kristian Risager Larsen
http://www.kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-04-02 23:22

On Mon, 08 Apr 2002 23:42:52 +0200, Kristian Risager Larsen wrote:

> Jeg har for nylig lavet
> http://www.kezze.dk/pub/upload.phps
> Tilføj selv sikkerhed.

Du mangler vist lige at tilføje en handler for phps. Et dump af din
http-header giver følgende output - bemærk Content-Type:

HTTP/1.0 200 OK
Server: Microsoft-IIS/5.0
Date: Mon, 08 Apr 2002 22:09:10 GMT
Age: 510

Korrekt Content-Type skal være text/html;
--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

"C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder,
but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup
Fjern NOSPAM fra min adresse, for at sende mig en mail

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 08-04-02 23:47

> Jeg har for nylig lavet
> http://www.kezze.dk/pub/upload.phps
> Tilføj selv sikkerhed.

En lille hurtig:

copy($_FILES['file']['tmp_name'], $dir.$_FILES['file']['name']);

Bør ændres til

if(move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'],
$dir.$_FILES['file']['name')) {
echo "Success";
} else {
echo "Failure";