webmail
Fra : Margry

Dato : 08-04-02 21:45

Er der nogen her der ved, om man (og hvordan) kan hente en tdc hotmail ned
via sin outlook ?
Malou

Fra : Rune Manscher

Dato : 08-04-02 21:49

"Margry" <margry@paradis.tdcadsl.dk> wrote in message
> Er der nogen her der ved, om man (og hvordan) kan hente en tdc hotmail ned
> via sin outlook ?

Har TDC købt Hotmail ??

*Rune

Fra : Margry

Dato : 08-04-02 22:58

Tror jeg nu ikke
men jeg kunne ik' lige finde andet at kalde det..
Malou

Fra : Sune Storgaard

Dato : 08-04-02 23:16

"Margry" <margry@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Tror jeg nu ikke
> men jeg kunne ik' lige finde andet at kalde det..
> Malou

Webmail / freemail er vist et bedre ord :)
Er det en freemail kan den ikke "poppes" med f.eks. outlook
Ellers se en vejledning her:
http://kundeservice.opasia.dk/mails/standardops/

/Sune

Fra : Rune Manscher

Dato : 09-04-02 08:17

"Sune Storgaard" <speg-fjern-@mail.dk> wrote in message
> "Margry" <margry@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Webmail / freemail er vist et bedre ord :)
> Er det en freemail kan den ikke "poppes" med f.eks. outlook

Tjaa, det kan Hotmail jo, så det var da ikke så tosset et spørgsmål, om
TDC's webmail også kunne.

*Rune

Fra : John Hinge

Dato : 09-04-02 10:58

On 09 apr 2002 Rune Manscher was heard to say:

> Tjaa, det kan Hotmail jo, så det var da ikke så tosset et
> spørgsmål, om TDC's webmail også kunne.

Det er nok mere fordi Microsoft, som laver Outlook Express, også
har lavet Hotmail (ihvertfald i sin nuværende inkarnation) og så
kan de ligesom putte specielle 'klienter' ind i OE som kan læse
fra hotmail. Det kan være noget så simpelt som at hotmail måske
svarer på en specielt port, men ligesom enhver anden POP3 server
og så siger OE de rigtige magisk ord til den port og popper så
mailen ned ligesom den skal.

TDC, som har en freemail, ala hotmail, har selvfølgelig ikke helt
de samme muligheder da de f.eks ikke helt har adgang til hvad, som
foregår inden i OE.
Om de (TDC) så ku ha købt en branding af Hotmail som så ville ku
ha fungeret på den måde ved jeg ikke, og det ville nok også ha
kostet en pæn bunke pebernødder.

Endelig er det jo en bevidst beslutning fra TDC's side, at den her
gratismail netop ikke skal være tilgængelig fra en pop konto, nok
fordi de gerne vil ha trafikken omkring websiden med dertilhørende
mulighed for at vise 'relevante ting' såsom en reklame hist og her.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
Repræsenterer ikke, og desuden har jeg ferie.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-04-02 19:08

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan være noget så simpelt som at hotmail måske
> svarer på en specielt port, men ligesom enhver anden POP3 server
> og så siger OE de rigtige magisk ord til den port og popper så
> mailen ned ligesom den skal.

Jeg tror nok OE overfører via HTTP (det er bla. pga. firewalls) men der
er nok en bestemt URL den bruger

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-04-02 01:54

On Tue, 9 Apr 2002 20:08:12 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Jeg tror nok OE overfører via HTTP (det er bla. pga. firewalls) men der
>er nok en bestemt URL den bruger

Jeg mindes om ikke andet at et supportproblem i sin tid var folk, der
brugte OE til Hotmail, og samtidig havde proxy. Så HTTP er
sandsynligvis indblandet i den ene eller anden forstand.

Det er dog en del år siden, så formatet kan have ændret sig en del i
mellemtiden. Ud fra Jespers tidligere indlæg, som han selv refererer
til, så er jeg ikke så overrasket over problemer ved brug af proxy;
det er nok de færreste HTTP-proxies, der uden videre gider at sende et
"PROPFIND"-request videre.

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Juhl

Dato : 09-04-02 22:19

"John Hinge" wrote...

> [...]
> Om de (TDC) så ku ha købt en branding af Hotmail som så ville ku
> ha fungeret på den måde ved jeg ikke, og det ville nok også ha

Outlook Express benytter Microsoft Internet Messaging API til at
kontakte Hotmail - TDC kunne (i teorien) også godt tilføje lign.
funktionalitet til Outlook Express i forbindelse med deres webmail -
men programmører, der ved noget om Microsoft's forskellige API'er
er vidst ikke lige det man har flest af hos TDC Internet.

/Peter

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 09-04-02 22:36

Hej "Peter Juhl" <dev-null@list.inet.tele.dk>

>Outlook Express benytter Microsoft Internet Messaging API til at
>kontakte Hotmail

MAPI? Det er normalt noget man bruges mellem Outlook og Exchange
Server og sidst jeg checkede understøttede Outlook Express ikke MAPI.
Derudover ville det være underligt at bruge det mod hotmail istedet
for f.eks. POP, IMAP o.l.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q257824

Hvad er din kilde?

> [...]
>men programmører, der ved noget om Microsoft's forskellige API'er
>er vidst ikke lige det man har flest af hos TDC Internet.

TDC kan jo bare lave alternativ adgang. Når det ikke er således gætter
jeg på det er et bevidst (fra)valg.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 09-04-02 22:32

On 09 Apr 2002 09:58:02 GMT, John Hinge
<sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> wrote:

> [...]
>fordi de gerne vil ha trafikken omkring websiden med dertilhørende
>mulighed for at vise 'relevante ting' såsom en reklame hist og her.

Virkelig? En tele virksomhed der falder så dybt som at tjene penge på
reklamer? Det tror jeg ikke på. Hvad med i stedet at blive suverent
den bedste til det man beskæftiger sig med, og så tjene pengene ad den
vej?
--
Svend Olaf

Fra : Kasper Bergh

Dato : 10-04-02 01:59

"Svend Olaf Mikkelsen" <svolaf@inet.uni2.dk> wrote in message

> [...]
> reklamer? Det tror jeg ikke på. Hvad med i stedet at blive suverent
> den bedste til det man beskæftiger sig med, og så tjene pengene ad den

Nu er der jo den lille detalje at Freemail/Webmail som vi snakker om her er
gratis. Dvs. der er absolut ingen penge i det for TDC Internet udover ved
evt. reklamer. Hvis folk vil have pop funktionalitet kan de jo bare tegne et
regulært abb.

mvh
/Kasper
Som kun repræsenterer sig selv

Fra : Jesper Harder

Dato : 09-04-02 23:33

"Peter Juhl" <dev-null@list.inet.tele.dk> writes:

> Outlook Express benytter Microsoft Internet Messaging API til at
> kontakte Hotmail

Nope. OE bruger ikke MAPI til Hotmail -- den bruger et eller andet
xml-format. På

<http://groups.google.com/groups?as_umsgid=wkg0kohbwd.fsf%40ifa.au.dk&hl=en>

kan du se, hvordan det ser ud.

> [...]
> Outlook Express i forbindelse med deres webmail - men programmører,
> der ved noget om Microsoft's forskellige API'er er vidst ikke lige det

Jeg tvivler på, at det format OE bruger er offentligt tilgængeligt.
Microsoft har vel *ingen* interesse i at andre klienter end deres egen
kan forbinde til Hotmail.

Bevares, det er nok ikke rocket science at reverse engineere formatet.
Men jeg tror ikke man kan finde ud af det ved at RTFM.

Fra : Niels Svendsen

Dato : 08-04-02 22:16

Gå ind over mail.opasia.dk

--