Ormemiddel
Fra : Gygge

Dato : 01-02-01 13:48

Er der nogen der kender et sted hvor man kan købe ormemiddel, jeg har hørt i
Tyskland kan man købe det i håndkøb på Apoteket.
Jeg syntes det er omstændigt at skulle aflevere gødningsprøve, når man har
flere heste. Nemmere at give alle heste ormemiddel, så er man sikker.

Hilsen
Conni
connij@image.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-02-01 14:08

"Gygge" <feriehus@laesoe-tourist.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg syntes det er omstændigt at skulle aflevere gødningsprøve, når man har
> flere heste. Nemmere at give alle heste ormemiddel, så er man sikker.

Det er jo netop hele meningen med at man skal aflevere en gødningsprøve.
Så folk ikke giver en sund og rask hest ormekur, da dette kan medfører at
den
blive immun, så man til sidst ikke længere kan behandle heste mod de mest
gængse
orme.

--
Med venlig hilsen Morten Fruergaard
2. stk. Fiat Uno til salg. Begge leveres nysynet.

Fra : Tanja Bromley

Dato : 01-02-01 23:20

Det er skam ikke spor omstændigt, men til gengæld MEGET dumt at udelade !!!!
Jeg har selv 5 heste + et æsel på stald, og jeg får taget gødningsprøver på
2-3 stykker af dem (alt efter hvad dyrlægen skønner) hver gang, og indtil
videre er der slet ikke kontateret orm ..... det har jeg sparet MANGE penge
på ! Desuden er jeg så fri for at hælde gift på mine sunde og raske heste

Tanja

Fra : Lene

Dato : 02-02-01 11:15

Hejsa,
jeg har da helt sikkert også sparet penge ved at få foretaget gødningsprøver
på hestene. Jeg var meget imod de nye regler da de blev indført da jeg har
mange heste og kunne se en ikke ubetydelig forøgning af mine dyrlægeudgifter
i vente - men mit sortsyn er gjort til skamme, jeg har aldrig sparet så
mange penge på mine regninger som efter reglerne blev lavet, og nu ved jeg
nøjagtig hvem der har og ikke har tendens til orm. Så jeg vil da anbefale
dig at " klappe hesten " inden du begynder at bøvle med at importerer
ormemidler ulovligt.

Hilsen Lene

Er du imod dyremishandling ?
Besøg www.katteelsker.ninja.dk
en side om affaldskatte.

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 02-02-01 19:44

"Lene" <lenea@mail.mira.dk> wrote:

>Jeg var meget imod de nye regler da de blev indført da jeg har
>mange heste og kunne se en ikke ubetydelig forøgning af mine dyrlægeudgifter
>i vente

Jeg syntes også at det lød skørt, men må nu tilslutte mig synspunktet.
Der er her sparet mange tuber "gift" allerede og slet ingen orm.

>dig at " klappe hesten " inden du begynder at bøvle med at importerer

Bemærk lige at heste ikke "klapper" hinanden. De "gnubber". Heste
finder sig i at mennesket klapper, men de kan ikke lide det. Lær i
stedet at "gnubbe".

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : N/A

Dato : 10-02-01 11:37

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-02-01 11:37

On Sat, 3 Feb 2001 03:29:01 +0100, Gismo <jani_p@get2net.dk> wrote:
>Hej
>
>Ormemiddel kan købes frit i Tyskland man skal ingen recept have på det.
>
>Hvis du finder et sted at bestille,så tænk på mig vil gerne købe et par
>stykker
>med.
>
>Du kan enten ringe på 86334732 eller maile på jani_p@get2net.dk
>
>mvh Jani

Daarlig ide. I andre skriver hvordan det ikke er blevet dyrer, og i
maaske har sparet penge. Det er ikke derfor der skal tages goednings
proever. Hvis der er et overforbrug af ormemiddel, og/eller det forkerte
saa vil ormene blive immune over for orme middelet.
Det er sket med salmonella dt104, der er resistent over for det
meste antibiotika.
Det er pga. af faren for resistents at overforbrug skal undgaas.
Ellers saa har vi lige poludselig ikke noget middel der virker, eller
vi maa blive tvunget til at give hestene noget der er mere skadeligt
for hesten.

ion++

--

A picture allways lies...