ftp install af SUSE
Fra : Morten Reippuert

Dato : 08-04-02 17:42

Jeg skal have installeret en Linux distribution på min Mac, så jeg kan
øve mig lidt på et kommmende projekt (en PC der skal agere privat mail,
web og fil server).

Da jeg ikke pt. ligger inde med en brænder og kan installere YDL, er jeg
nød til at finde en PPC distribution, der kan instaleres over ftp.
Der skal være et grafisk miljø, idet jeg ikke gider reboote 5-10 gange
om dagen mellem Linux og Mac OS X, for at textbehandle, internette og
redigere et billede i ny og næ. (mc, links, slrn og mutt rækker ikke)

Jeg har allerede lagt debian woody ind uden problemer, men jeg kan ikke
få X op at køre, idet den slet ikke kan finde mit ellers understøttede
AGP kort (ATI Rage 128 Pro). Istedet vil jeg prøve Suse som også burde
kunne installeres over FTP, idet X burde køre out-of-the box.

Problemet er bare at installationsprogrammet ikke kan finde arkiverne på
ftp.sunet.se. Såvidt jeg kan se skal jeg lade den pege på:

/pub/Linux/distributions/suse/suse/ppc/7.1

Jeg har også prøvet nedenstående, idet det lader til at være filen root
i dette bibliotek der ledes efter (men stadig ikke kan finde)

/pub/Linux/distributions/suse/suse/ppc/7.1/suse/images/

Er der en der lige kan gennemskue hvad jeg gør galt?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Stevan Krcadinac

Dato : 08-04-02 22:11

Morten Reippuert wrote:

> [...]
> ftp.sunet.se. Såvidt jeg kan se skal jeg lade den pege på:
>
> /pub/Linux/distributions/suse/suse/ppc/7.1

prøv /pub/Linux/distributions/suse/suse/ppc/7.1/suse.

--
Stevan Krcadinac
skrcadin@vip.cybercity.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-04-02 22:23

Stevan Krcadinac <skrcadin@vip.cybercity.dk> wrote:

> prøv /pub/Linux/distributions/suse/suse/ppc/7.1/suse

Det har jeg også prøvet, men den kan stadig ikke finde den fil den søger
- jeg kan desuden se i consollen, at den selv tilføjer /suse/images/root
til den indtastede sti. strange...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> Husk at stemme, forudsat i sætter krydset ved liste B!