"Robot" til SSH klient
Fra : Morten Primdahl

Dato : 08-04-02 17:18

Hej. Jeg skal køre et længerevarende job på en remote maskine.
Noget a la job.sh >> job.log 2>&1 &

Problemet er, at hvis forbindelsen afbrydes så stopper jobbet,
(mener at beskeden er "You have running jobs" hvis man skriver
exit i en term), remote maskinen er en HP-UX.

Deres SSHD afbryder SSH forbindelser efter en rum tid med
inaktivitet - mit spm. er nu hvorledes jeg kan holde den åben,
findes der nogen måde jeg kan smide dummy data over i en SSH
klient process med et eller andet interval?

Mvh Morten

--
Morten Primdahl Caput A/S Phone +45 70 12 24 42
System Integrator Nygade 6 Fax +45 70 11 24 42

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 08-04-02 17:24

Morten Primdahl skrev:

> Hej. Jeg skal køre et længerevarende job på en remote maskine.
> Noget a la job.sh >> job.log 2>&1 &
>
> Problemet er, at hvis forbindelsen afbrydes så stopper jobbet

Kan du ikke bruge nohup?

--
Jonas Koch Bentzen

PHP-databaseklasse til PostgreSQL og MySQL:
http://understroem.dk/fasdab/

Fra : Alex Holst

Dato : 08-04-02 19:01

Morten Primdahl <morten@caput.com> wrote:

> [...]
> (mener at beskeden er "You have running jobs" hvis man skriver
> exit i en term), remote maskinen er en HP-UX.

Jeg ved ikke om cron i virkeligheden er din loesning, eller om du er
tvunget til at bruge ssh forbindelser. Kig paa Alive settings i man
siden til sshd, og bed din system administrator aendre opsaetningen som
det passer dig.

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 09-04-02 01:24

"Alex Holst" <a@area51.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke om cron i virkeligheden er din loesning, ...

Eller måske snarere "at".

Fra : Martin

Dato : 08-04-02 22:03

"Morten Primdahl" <morten@caput.com> wrote in message
> [...]
> findes der nogen måde jeg kan smide dummy data over i en SSH
> klient process med et eller andet interval?

Kan du ikke køre jobbet igennem screen?
screen ./ditjob
og så trykke ctrl+a+d for at detache din screen. For at resume den igen
skriver du så kommandoen 'screen -r'

Mvh
Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-04-02 05:10

Morten Primdahl <morten@caput.com> writes:

> [...]
> (mener at beskeden er "You have running jobs" hvis man skriver
> exit i en term), remote maskinen er en HP-UX.

Kig paa "screen".

> [...]
> findes der nogen måde jeg kan smide dummy data over i en SSH
> klient process med et eller andet interval?

ping maskinen?

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear