Jobsøgning
Fra : Jesper Høy Jakobsen

Dato : 08-04-02 15:37

Hej,

Jeg overvejer meget kraftigt at finde mig et job, men jeg har lidt svært ved
at finde ud af, hvad jeg skal lave. Er der nogen som ved, om der findes
nogle foreninger eller organisationer som hjælper handicappede med at finde
job?

Mvh. Jesper.

--
www.jHOEYj.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 08-04-02 17:15

Jesper Høy Jakobsen skrev:

>Er der nogen som ved, om der findes
>nogle foreninger eller organisationer som hjælper handicappede med at finde
>job?

Har du set efter på http://www.handiinfo.dk/

der er svar på næsten alt, og links til svar på resten (omtrent).

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Leonard

Dato : 08-04-02 19:23

Handi-Kraft på www.dhf-net.dk

--
Thomas Leonard Gertz - Næstformand i Paraplegikerkredsen
Brug tilgængelighedsbasen på http://paraplegi.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 09-04-02 09:22

"Jesper Høy Jakobsen" <jesperhoey@hotmail.com> skrev :

> Jeg overvejer meget kraftigt at finde mig et job, men jeg har lidt svært ved
> at finde ud af, hvad jeg skal lave.

Der er sørme også mange muligheder.

> Er der nogen som ved, om der findes nogle foreninger eller organisationer
> som hjælper handicappede med at finde job?

Hvis du ikke er i stand til at arbejde på almindelige vilkår, skal have
skåne- eller fleksjob, eller har brug for hjælpemidler og/eller særlig
indretning på arbejdspladsen, så har din kommune pligt til at vejlede
dig.

Der er stor forskel på kommunerne, men nogle kommuner har en
god fornemmelse af det lokale erhvervsliv og kontakter til forskellige
virksomheder og kan hjælpe med at arrangere praktikforløb, eller
hjælpe med at finde et job..

AF i mit område (Aalborg) har en decideret handicapkonsulent,
måske er det også tilfældet hvor du bor?

Et generelt råd, som ofte gives til revalidender, altså personer der
skal oplæres/omskoles til et nyt erhverv, er at lave en liste over
det man er god til og de ting man godt kan lide at beskæftige sig
med. Derefter at kigge i "Hvad kan jeg blive" eller i AF's job og
uddannelsesdatabase, for at få et overblik over mulighederne,
indenfor ens kompetence og interesseområder.

Held og lykke!
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 09-04-02 10:37

Jeg har også spurgt hos min sagsbehandler i Næstved og fik svaret : "Det må
Du selv finde!"
........Men vores borgmester sagde jo til os lige før valget : "Det er jo
heller ikke et 'Tag-selv-bord'

--
MVH Robert Refsgaard
---------

Fra : Lotte M

Dato : 09-04-02 11:13

"Robert Refsgaard" <robertr@12move.dk> skrev :

> Jeg har også spurgt hos min sagsbehandler i Næstved og fik svaret : "Det må
> Du selv finde!"

Hvis man er kontanthjælpsmodtager, eller i personkredsen til fleks-
eller skånejob, så skal kommunen hjælpe med råd og vejledning,
men det hjælper jo ikke meget, hvis der ikke findes en kompetent
rådgiver.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Annika

Dato : 09-04-02 12:14

I Herning var der samme runde: Det må du selv.
Dog fandt jeg ud af til sidst at de har en afdeling, men de har ikke tid til
skånejobberne, da de prioriterer de der har været langtidssygemeldt og er på
vej ud af systemet (det var ca. forklaringen).
Dog kontaktede jeg så AF, og fik hjælp der

Annika

Fra : cybs

Dato : 08-04-02 19:10

Jesper Høy Jakobsen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>at finde ud af, hvad jeg skal lave. Er der nogen som ved,
om der findes
>nogle foreninger eller organisationer som hjælper

Jeps!
Det bliver frit efter hukommelsen, for jeg har ikke
ordentlig internetadgang i øjeblikket, men du kan
prøve at søge på disse:

"SR-bistand"
"Handicapidrættens videnscenter" (i Roskilde),
Dansk Handicap Forbund (se deres hjemmeside -
jobteamet har et navn, som jeg har glemt),
Arbejdsformidlingen (på amtsbasis er der ansat
konsulenter til dette),
Din egen kommunes arbejdsmarkedkonsulenter.

Det er heller ikke udelukket at få en egentlig
arbejdsprøvning gennem amt/kommune,
selvom man evt. allerede får pension,
og "kun" ønsker skåne- eller frivilligjob.
Men desværre er flere af disse revalideringscentre
o. l. ikke kørestolstilgængelige.
(Ja - det skrev jeg faktisk, og det er ikke min spøg!)

MVH

susanne

New newsgroup formed for people with disabilities on
intimacy and relationships issues. Please ask your news
provider to carry alt.support.disabled.intimate-relations