Loven >< offentliggørelse af mail
Fra : Annika

Dato : 08-04-02 15:24

Lidt offtopic herinde måske, men da jeg har set at nogle *fløjte* har
offentliggjort klager mv på deres sider, så vil jeg lige høre om nogle af
jer kan loven med dette??

Ergo: Må man offentliggøre en mail-konversering + beskriv af telefonsamtale
eller???

Annika
http://annika.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-04-02 16:11

Annika wrote:
> Ergo: Må man offentliggøre en mail-konversering + beskriv af telefonsamtale
> eller???

Så vidt jeg husker så må man godt, bare den ene part har givet
tilladelse til det. Så hvis det er en samtale el. hvor du er den ene
part så må du godt.

Men det er altså hun hvad jeg lige kan huske, men prøv enten at se på
http://www.familieadvokaten.dk eller spørg i news:dk.videnskab.jura

/Trine

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 08-04-02 16:31

"Trine Kornum Christiansen" <tkc@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> part så må du godt.
>
> Men det er altså hun hvad jeg lige kan huske, men prøv enten at se på

Jeg skal ikke kunne sige hvordan reglerne er, men jeg har oplevet at en
henvendelse (skriftlig) direkte til Kommunalbestyrelse blev lagt ud på
nettet (af kommunen) i 100% kopi...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 08-04-02 17:13

Annika skrev:

>Ergo: Må man offentliggøre en mail-konversering + beskriv af telefonsamtale
>eller???

Som jeg har forstået det, må du offentliggøre det hele, når du selv er
part i det.
Hvis brevet/mailen er til dig eller fra dig, må du.
Hvis telefonsnakken er mellem dig og en anden må du også godt.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Mari

Dato : 08-04-02 21:35

"Annika" <newsgroup@annika.dk> skrev i en meddelelse news:%Jhs8.20635$iY5.713650@news010.worldonline.dk...
> Ergo: Må man offentliggøre en mail-konversering + beskriv af telefonsamtale
> eller???

Gør man det, så skal man vare sig for om indholdet,
kan opfattes som alment krænkende, eller injurierende
overfor genkendelige personer. Så er det ikke nok, at man
har ret til at offentliggøre det - fordi man selv er part.

Mh

Fra : Lotte M

Dato : 09-04-02 09:43

"Annika" <newsgroup@annika.dk> skrev :

> Ergo: Må man offentliggøre en mail-konversering + beskriv
> af telefonsamtale eller???

Jeg tror ikke du kommer i klemme, hvis du offentliggør
korrespondance med en offentlig myndighed, hvor du
selv er part og sagen kun omhandler dine egne forhold.

Hvis du har uoverensstemmelser med din kommune, og
overvejer at offentliggøre hele eller dele af din sag, så bør
du overveje grundigt, om du tør risikere at samarbejdet
bliver yderligere vanskeliggjort pga. offentliggørelsen.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk