Linie 37 og Film på Fortet
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-04-02 12:57

Hej:

I forbindelse med min research til en kommende samling
erindringer om mine barne- og ungdomsår på Amager i
1950'erne savner jeg billeder af bl.a. bus 37 - den vistnok
første såkaldte hurtigbus under KS/Københavns Sporveje
- som kørte mellem Holmens Bro og Italiensvej/Kastrup Fort.
Og gerne af de gader, veje, kvarterer og strand den kørte
igennem eller passerede.

Ja, og gerne af fortet med bænkerækker, operatørrum,
scene og lærred fra dengang de viste gratis film hver tirsdag
og torsdag for børn i alle aldre fra Sundbyøster og -vester...!

Mvh.: Jørgen

--
Du har virkelig fat i noget dér, og det er vi mange der mener -
www.hamigen.dk

Fra : JPo

Dato : 15-04-02 16:33

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> skrev i en meddelelse
> Hej:
>
> I forbindelse med min research til en kommende samling
> erindringer om mine barne- og ungdomsår på Amager i
> 1950'erne savner jeg billeder af bl.a. bus 37

Kan du ikke bruge 42 i stedet - se binaer.historie.

mvh.
J.Po

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 15-04-02 18:38

JPo foreslog:

> Kan du ikke bruge 42 i stedet - se binaer.historie.

Ja, den er sød. Men en 37'er - på vej gennem Østamager i 1952 - dét
er det jo ikke...

--
Mvh.: Jørgen Grandt