Svært valg ?
Fra : pjl

Dato : 08-04-02 12:27

Hej...
Jeg skal betale 12200kr for nedenstående :
ECS K7S6a (FSB266, 4XAGP, DDR)
AMD K7 XP2000+
GlacialTech Silent Oversize K7 Køler
512MB PC2100 DDR-RAM
IBM 60GXP 60GB 7200rpm Harddisk
Nvidia GeForce3 Ti200 128MB DDR AGPGrafikkort
Sony 3,5" Floppydrev
WT Miditower ATX Kabinet med dual PSU Silent
Trust Internet Tastatur
Pioneer DVD 16/40 drev
Soundblaster Live Player 5.1 Lydkort
Altec Lancing AC33 højtalere 2sat+sub
Xtreme Mouse Scroll PS/2
Plextor 40/12/40 brænder med burnproff
10/100 netkort Dualspeed

og blev i tvivl fordi jeg netop har modtaget tiludskataloget fra Aldi.
En Medion Pentium 2 GHz 256MB DDR SDRAM, brænder, dvd software alt incl.
9999kr..

Hvad skal jeg gøre ???
Hvem kan anbefale mig et køb. Den dyre med Atlon 2000xp eller den billige
fra Aldi ????

tak for hjælpen

per

Fra : Dalholm

Dato : 08-04-02 14:12

> [...]
>
> Hvad skal jeg gøre ???
> Hvem kan anbefale mig et køb. Den dyre med Atlon 2000xp eller den billige

Selv tak, den fra ALDI kan i følge .: [d33p blu3] :.
købes for kun ca. 5200 kr. i Tyskland.

*ROFL*

Dalholm. =) .....

Fra : Santa Xcaze

Dato : 08-04-02 15:57

LOL

Det er keglen som ik kan regne vil jeg væde på ;)
Han glemmer at det er opgivet i Euro og ikke d-mark ;)

Fra : Leony

Dato : 08-04-02 15:00

"pjl" <fam.juul@larsen.dk> skrev i en meddelelse

> og blev i tvivl fordi jeg netop har modtaget tiludskataloget fra Aldi.
> Hvad skal jeg gøre ???
> Hvem kan anbefale mig et køb. Den dyre med Atlon 2000xp eller den billige
> fra Aldi ????

Ja, Aldi pc'en er billig, og i tests ganske ok, købsstedet taget i
betragtning (ifølge test jeg læste i PC PRO, tror jeg - dog ikke denne
computer).
Jeg ville vælge den dyre model. Den er ikke så dyr alligevel.
Den dyre har 512 MB RAM, Aldi'en kun 256 MB (en ekstra investering på ca
800,-).
Den dyre har et glimrende lydkort, Aldi'en har onboard lydchip (en ekstra
investering på ca 400,- +-100,- alt efter om det er bulk eller retail).
Den dyre har netkort, Aldi'en har onboard netkort (en ekstra investering på
ca 100,-)
Den dyre har 40x brænder, Aldi'en har kun 24x brænder (en ekstra investering
på 600,-)

Alt i alt koster (ifølge edbpriser) det ekstra i "den dyre" 1900 kr, så er
pris forskellen kun 400 kr.
På den dyre er der endvidere (i mine øjne) flere fordele:
Labtec højtalere, disse er folk generelt meget tilfredse med, de får også
gode anmeldelser.
Bundkortet er et ATX, ikke microATX som Aldi'en, dvs der er flere PCIpladser
og dermed mere plads til udvidelse.
Der er silent kølere i både PSU og CPU.

Jeg har med vilje udeladt grafikkortet som i den dyre, hvis jeg har ret, er
flere yards bedre end Aldi'en. Jeg tror at Aldi'en har onboard grafikkort og
selvom det er et Geforce 4, så er onboard grafikkort noget man bør undgå som
pesten.
Grunden til at jeg tror det er onboard (udover at prisen på computeren kun
er 9999,-) er:
Der er udtag til video ud på fronten, hvis det var et indstikskort ville
disse, dog ikke nødvendigvis, men oftest være bagpå.
Der står i teksten at bundkortet har 3 PCI pladser og kan opgraderes med AGP
4x slot. Hvis der allerede sad et AGP kort i ville man vel ikke gøre
opmærksom på sådan noget.

En ting som taler til Aldi'ens forsvar er softwarepakken. Hvis man har, og
det har mange jo, Windows og de programmer man ellers skal bruge så er det
et tyndt købsargument.

Aldi'en har sine fordele i at være billig og opbygget af, hvad der ligner,
kvalitetskomponenter. Det er et udemærket køb til en ikke særligt krævende
førstegangskøber. Der skal bruge en computer til lidt tekstbehandling,
internet osv og ikke har de store planer om opgradering.
Den dyre er også opbygget af kvalitetskomponenter og ikke så dyr når man
kigger nærmere på den.

Jeg vil ikke tøve med at anbefale den dyre også selvom du er
førstegangskøber.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/