Problem med dårlig ånde (mandelkulger)
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 08-04-02 10:14

Hej Ng

Jeg har et forfærdeligt problem med ovenstående. Jeg har hele tiden de
forbandede kugler sidende i halsen og de er mildest sagt skide
irreteterende!. Jeg lugter ufatteligt dårligt ud af munden hvilket jo
også genere andre!.

Hvad kan jeg gøre for at komme af med dem?

Mvh.

MMJ

Fra : Kat

Dato : 08-04-02 10:49

"Morten Jørgensen" skrev:

> [...]
> forbandede kugler sidende i halsen og de er mildest sagt skide
> irreteterende!. Jeg lugter ufatteligt dårligt ud af munden hvilket

Jeg fik af samme årsag fjernet mine mandler. Det var det bedste for
mig. Jeg var nemlig meget psykisk generet af lugten, og det hæmmede
mig i forhold til min omverden.
Nogle mener, at man ikke skal fjerne mandlerne for enhver pris, så
tænk dig godt om, hvis det kunne blive et alternativ.
--

/kat
---

Fra : KNAS

Dato : 10-04-02 09:29

> Hvad kan jeg gøre for at komme af med dem?

Igennem de seneste 6 år har jeg haft hævede mandler, og da de
efterhånden voksede sig "kæmpe" kender jeg alt til de ildelugtende
propper. Min måde at omgå propperne var ved dagligt at prikke dem ud i
forbindelse med tandbørstningen. Hertil kan benyttes enden af en
tandbørste eller en vatpind. Hvis propperne sidder bag en tynd hinde og
er svære at prikke ud, kan du fjerne vattet fra en vatpind og så eller
prikke indtil der går hul.
På længere sigt vil det give nogle huller i mandlerne hvor madrester let
vil sætte sig fast. Ovenstående er derfor kun en løsning hvis du dagligt
renser mandlerne.

For mit vedkommende var mandlerne årsag til halsbetændelse hver 6-8 uge.

Jeg fik i mandags fjernet mine mandler og oplevelsen heromkring er
derfor ret dugfrisk. Selvom jeg lige nu sidder med smerterne er jeg ret
overbevist om at beslutningen om at få dem væk var/er korrekt.

Yderligere spørgsmål og detaljer kan postes hvis interesseret.

Hilsen

Knas
Med fantomsmerter