Fler-sproget php/sql site ... hvad er den ~
Fra : Martin Stender

Dato : 08-04-02 10:16

Hej alle,

For ikke at genopfinde hjulet, kun jeg godt tænke mig et skub i den rigtige
retning, mht. [sub].

Jeg har overvejet en cookie-baseret løsning - selvom det jo udelukker de,
der har slået cookies fra.

Man kunne så parre en værdi fra cookie'en med et felt fra SQL'en -
<pigcode>
select article from news, where title='mintitel' and language=[værdi fra
cookie, f. eks 'uk' eller 'dk']
</pigcode>

Hvad syntes 'man' om det?

Mvh
Martin

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 08-04-02 10:55

Davs

> Jeg har overvejet en cookie-baseret løsning - selvom det jo udelukker de,
> der har slået cookies fra.

Cookie eller url... jeg bruger selv en cookie, men den indeholder osse en
masse andet information.

> [...]
> <pigcode>
> select article from news, where title='mintitel' and language=[værdi fra

Det 'man' selv har gjort er at lave filer, hvor alle danske tekster ligger i
(en fil for hver side) og en hvor alle de engelske ligger. Hvis der i
cookien står 'dk' så henter jeg teksterne fra filen dk/<scriptnavn>.txt
ellers fra gb/<scriptnavn>.txt.

Det virker fint - det er bare træls, når der i koden står ting som
$language->get_line(42);
.... for hvad dækker 42 lige over?

Men jow - din løsning lyder såmænd fjonggong i mine ører (ikke fordi jeg vil
påstå at være forstandig på dette område :)

Mvh.
Thomas

Fra : Christian Rishoej

Dato : 08-04-02 23:26

"Thomas Lindgaard" <thomas@dnspilot.com> wrote in message

> Det virker fint - det er bare træls, når der i koden står ting som
> $language->get_line(42);
> ... for hvad dækker 42 lige over?

Der er vel ikke noget i vejen for at lade filen indeholde en PHP-hash saa du
kan skrive:

$language['welcome_text']

Alternativt kan man kigge paa GNU Gettext

Christian

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 09-04-02 10:28

Davs

> [...]
> kan skrive:
>
> $language['welcome_text']
>
> Alternativt kan man kigge paa GNU Gettext

Dem er jeg vist nødt til at bede om en yderligere forklaring til... :) - alt
der kan lette opgaven har interesse.

Mvh. Thomas