ÆØÅ og sortering i MSSQL
Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 08-04-02 09:19

Hej Gruppe
Nu har i sikkert hørt dette spørgsmål 10000*9999 gange, men jeg har åbenbart
ikke fattet det helt...
Jeg kører med en MSSQL 7 database, og har problemet at ø bliver sorteret som
o osv...
Jeg har så hørt at det er sort order der er sat forkert op, og at denne ikke
kan ændres efter installationen :( Kan det virkelig passe ?
Hvis ikke, hvordan ændres det, eller hvordan kan den laves om i mine asp
scripts ?
Hvor i installationen sættes sort order ?
Håber nogle kan hjælpe.
Mvh
Janus

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 08-04-02 09:22

Janus Klok Lauritsen wrote in news:a8rjie$ndh$1@sunsite.dk:

> [...]
> denne ikke kan ændres efter installationen :( Kan det virkelig passe ?
> Hvis ikke, hvordan ændres det, eller hvordan kan den laves om i mine

det er et database-spørgsmål, og har dermed ikke vanvittigt meget med
ASP-siden at gøre :)

Prøv at kigge i dk.edb.database

hint: http://groups.google.com/groups?hl=en&scoring=r&as_drrb=q&q=group%3Adk.edb.database+insubject%3Asortering+insubject%3Ams&btnG=Google+Search

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 08-04-02 09:28

Jooo, det tænkte jeg også på, men jeg har jo problemet på min asp sider, og
mente at man måske kunne ændre sort order på selve den side der viser en
liste...Men ok...
Jeg trækker spørgsmålet over i en anden gruppe.
Tak for hintet, Jesper
Mvh
Janus