Ny computer går ned.
Fra : Michael Madsen

Dato : 08-04-02 07:04

Situationen er som følger:
Jeg har netop samlet en helt ny maskine med disse komponenter.
Intel P4 1,8 Ghz
Asus P4S333
512Mb Kingston pc2100 RAM
Chaintec Geforce2 64Mb grafikkort MX400
IBM deskstar 60GXP.

Efter at have samlet maskinen startede jeg fdisk for at lave partisioner på
harddisken.
Det gik godt, men jeg kunne ikke formattere de nye drev!!
Jeg bootede så pc'eren fra min Windows 98 cd, og windows formatterede
drevene.
Herefter installerede jeg windows og alle hardwaredrivere.
Endelig installerede jeg FS2002, da dette er min store passion, og det
virkede fint.
Efter at have fløjet i ca 10 min, frøs billedet og jeg kunne intet gøre
andet end at resette maskinen.
Under den følgende opstart lavede maskinen en sacndisk, MEN den kommer kun
til 17%, så fryser den.
Umiddelbart lyder det som et harddiskproblem, men hvis jeg går i bios,
siger den at maskinen:" Hung in last bootsequence, due to inproper
CPUsettings"!!!

Jeg er modtagelig for al hjælp og forslag til løsninger.

Hilsen
Michael

Fra : Leony

Dato : 08-04-02 08:10

"Michael Madsen" <mlm@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Umiddelbart lyder det som et harddiskproblem, men hvis jeg går i bios,
> siger den at maskinen:" Hung in last bootsequence, due to inproper
> CPUsettings"!!!

Du er ikke kommet til at clocke den? Bliver cpu genkendt under opstarten som
1800 Mhz.
Har du prøvet at resette BIOS til factory-defaults?
Hvor stor er din strømforsyning (Watt)?
Kører din cpublæser rundt?

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 08-04-02 08:34

> [...]
som
> 1800 Mhz.
> Har du prøvet at resette BIOS til factory-defaults?

Hvis dine problemer skyldes en dårlig BIOS version kunne det være en god ide
at flashe den med en ny.

Fra : Michael Madsen

Dato : 08-04-02 14:43

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in

> "Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse

> som
>
> Hvis dine problemer skyldes en dårlig BIOS version kunne det være en
> god ide at flashe den med en ny.

Hej Leony.

Jeg kan svare ja til alle spørgsmål.
Strømforsyningen er 300 W, det ermåske her problemet ligger, jeg bestilte
en 340W, men den havde de ikke, men sagde at denne var ligeså god.

BIOSversionen er den sidste nye for mit bundkort.

Jeg har tænkt på om det kan være mine RAM der laver balladen??

Hilsen
Michael

Fra : MKE

Dato : 08-04-02 15:03

Hejsa

Jeg kan da berolige dig med, at strømforsyningen er OK.

Ligeledes MB´et.

MKE

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-04-02 15:17

"Michael Madsen" <mlm@get2net.dk> skrev:
> Jeg har tænkt på om det kan være mine RAM der laver
> balladen?

Test dem med www.memtest86.com, lad den køre i ca.
2 timer pr. 128MB ram.

/Mikael

Fra : Henrik Dissing

Dato : 08-04-02 18:39

On 08 Apr 2002 06:04:14 GMT, Michael Madsen wrote:

> [...]

>Det gik godt, men jeg kunne ikke formattere de nye drev!!

>Under den følgende opstart lavede maskinen en sacndisk, MEN den kommer kun

De tre udvalgte oplysninger ovenfor får mig til at tro at det er en defekt
disk. Hvis den stopper samme sted hver gang under henholdsvis scandisk og
format, er jeg helt sikker på at jeg gætter rigtigt. Hvis den derimod ikke
stopper hver gang eller på tilfældige steder, kan det også være alle mulige
andre ting.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Leony

Dato : 09-04-02 08:26

"Henrik Dissing" <hendis@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> format, er jeg helt sikker på at jeg gætter rigtigt. Hvis den derimod ikke
> stopper hver gang eller på tilfældige steder, kan det også være alle

Lyder meget rigtigt.
I så fald findes der værktøjer på IBM's hjemmeside til at tjekke den med.