Installation af netværksprinter
Fra : SFJ

Dato : 08-04-02 06:51

Kan I hjælpe mig med at få kontakt til min netværksprinter.

Jeg har tidligere kørt et LAN med ip'erne 192.168.0.1 o.s.v. på pc'erne og
min printer (Lexmark Optra R+) havde så 192.168.0.10.

Nu har jeg fået internet via kabelmodem, koblet på en NetGear switch.
Pc'erne har fået dynamiske ip'er, og jeg har så installeret NetNEUI for at
de "kan se hinanden".

Men hvordan får jeg printeren med igen? Jeg har prøvet meget, men uden
held......

Nogen der kan hjælpe?

Søren Falkenberg Johansen
Idé-Sign - Skilte & Solfilm

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 08-04-02 10:51

"SFJ" <info@ide-sign.dk> wrote in message

> [...]
> de "kan se hinanden".
>
> Men hvordan får jeg printeren med igen? Jeg har prøvet meget, men uden

Lad os se, mon ikke printeren stadig har den gamle IP-adresse. Prøv at
pinge den,
det virker vist kun indenfor det samme net.

Prøv evt. at geninstallere printeren, hvis den har fået ny IP, må den
blive
fundet under installationen.

Der er nogle printere som får ny adr. når man slukker og trækker
netstikket ud
et par minutter.

Men har de fast IP virker det ikke.

Jeg gav så en PC på den samme switch den gamle IP-adr. tilbage, og kunne
så se printerens indbyggede config-hjemmeside.

Med venlig hilsen
Carsten Nielsen

Fra : SFJ

Dato : 08-04-02 12:37

> Lad os se, mon ikke printeren stadig har den gamle IP-adresse. Prøv at
> pinge den,
> det virker vist kun indenfor det samme net.

Printeren har stadig den gamle ip-adresse. Jeg kan ikke pinge den ?!

> Prøv evt. at geninstallere printeren, hvis den har fået ny IP, må den
> blive
> fundet under installationen.

Jeg har prøvet geninstall. Hvis jeg vælger netværksprinter bliver jeg bedt
om at indtaste printerens navn eller adresse. Jeg kan ikke finde ud af
navnet, og hvis jeg indtaster ip'en får jeg bare en fejlmelding.

> [...]
>
> Jeg gav så en PC på den samme switch den gamle IP-adr. tilbage, og kunne
> så se printerens indbyggede config-hjemmeside.

??????

> Med venlig hilsen
> Carsten Nielsen

Kan du hjælpe mere?

Søren - der nu er så desperat at han har trukket et parallelt kabel, men det
holder jo ikke i længden.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 08-04-02 12:56

"SFJ" <info@ide-sign.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> ??????

> Kan du hjælpe mere?
>
> Søren - der nu er så desperat at han har trukket et parallelt kabel, men

Det er sikkert et dumt spørgsmål, men bruger du LPR printerporte (win98)?
eller TCP/IP printerporte (win2000)?
Jeg har en printerserver fra TrendNet (100Mbs 3 porte, bidirektionel) og jeg
bruger LPR til win98 og TCP/IP i win2000 og det kører fint, også med
dynamiske IP adresser.

thomas

Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 08-04-02 12:56

> [...]
> de "kan se hinanden".
>
> Men hvordan får jeg printeren med igen? Jeg har prøvet meget, men uden

Det er helt klart at du skal ændre ip adressen på din pc, tilbage til den
gamle (192.168.0.100) så kan du prøve at pinge den, og kan du det så er du
godt på vej.

Dernæst skal evt. prøve at browse den http://192.168.0.1 og se om du kan
ændre ip adressen, således at ip adressen ligger inden for den nye ip pulje.

Hvis du ikke kan browse den så skal du prøve i dos og skrive "telnet
192.168.0.1" og se om du kan rette ip nummeret der.

God fornøjelse.

Mvh
Kaj Erik Olsen

Fra : SFJ

Dato : 08-04-02 19:27

> Det er helt klart at du skal ændre ip adressen på din pc, tilbage til den
> gamle (192.168.0.100) så kan du prøve at pinge den, og kan du det så er du
> godt på vej.

Det kunne jeg.

Der efter fandt jeg ud af hvilken ip-adresse jeg bliver tildelt - eller
inden for hvilken range det er. Så satte jeg printeren inden for samme
range, og VOILA - nu virker det. Var det bare det der var problemet?

Søren