konverter javascript til vb...
Fra : tim hansen

Dato : 07-04-02 23:15

Da jeg ikke er den store haj til ASP har jeg gaflet et
menusystem, som jeg kan udfylde med poster fra en DB. Problemet
er imidlertid at kaldet er skrevet i javascript, mens mit øvrige
indhold er skrevet i vb. Er der en venlig sjæl der vil give et
par fingerpeg om hvordan jeg får konverteret nedenstående til vb?
TIA TIM

function readItemsFromDatabase(){
//The path to your database:
var db ="Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" +
Server.MapPath("menu.mdb")

var q = "SELECT menuID,mName,mLink,parent from tblMenu ORDER BY
parent,menuID ASC"

var rs=Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.CacheSize = 25;       // Cache data fetching
rs.CursorType = 3
rs.LockType = 3

//Opening database --- --
rs.Open(q,db)

//Now using getRows because that's so sexy :}
if(!rs.EOF){
var rsarr = rs.GetRows();
rsarr = rsarr.toArray();
var cols= rs.Fields.Count //Setting how much to add to row
each for
}else var rsarr=new Array()

//Closing database, we don't need it anymore - we have the info
in the array
rs.close()
rs = null

var menuID,mName,mLink,parent

for(row=0;row<rsarr.length;row+=cols){ //Looping rows
//Setting variables
menuID = "m" + rsarr[row]
mName = rsarr[row+1]
mLink = String(rsarr[row+2])
if(mLink=="null") mLink=""
parent = rsarr[row+3]
if(parent!=0) parent = "m" + parent
else parent=""
//Making menu item

Response.write("oCMenu.makeMenu('"+menuID+"','"+parent+"','"+mNam
e+"','"+mLink+"')\n")
}
}
//Calling function
readItemsFromDatabase()

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Jørn Andersen

Dato : 08-04-02 01:03

On Sun, 7 Apr 2002 22:14:49 +0000 (UTC), tim hansen
<tim0_0_0@hotmail.com> wrote:

> [...]
>indhold er skrevet i vb. Er der en venlig sjæl der vil give et
>par fingerpeg om hvordan jeg får konverteret nedenstående til vb?

Ville det ikke være smartere at finde et menusystem, der var skrevet i
VBScript?

Hvis du vil lave ASP, slipper du ikke for at sætte dig rimeligt ind i
enten JavaScript eller VBScript (eller et af de andre sprog, der evt.
understøttes).

Du kan muligvis være heldig, at en eller anden lige har lyst til at
teste sine evner som oversætter. Men de fleste vil nok tænke, at du
ikke selv har gjort ret meget for at løse opgaven - og hoppe videre og
hjælpe én, som er kørt i stå i et problem, som vedkommende selv har
gjort en indsats for at løse.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,